Men den genbrugte fortælling om forsvaret af MCU-galaksen er ikke længere så fed. Den er konservativt brugt. Som en ‘knock knock’-joke, hvor svaret altid er Marvel. Det er bevaring af det bestående – videre til næste afsnit i den uendelige krig. Det samme kassettebånd spoles over, så nyt genbrug snart igen kan fyldes på. MCU er blevet ensidigt som Groots ordforråd: Jeg er træt af Marvel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Star Trek fever 6 år siden

Igen en mavesur anmelder. GOTG 2 er en ganske underholdene film. Og det er jo i bund og grund det den skal. Underholde.

Så den i weekenden, og filmen er god.
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#12 pleuph 6 år siden

Åh, Morten! Ved du hvad, jeg tror snart det er på tide du flytter til Nordnorge, eller Alaska, eller den Australske Outback. Eller månen. Bare et eller andet sted der er så øde at du aldrig kommer til hverken at se en film eller vælte over et keyboard igen.
Du er jo træt. Så træt. Ikke bare af Marvel, men af at være anmelder! Det er jo tydeligvis noget nogen tvinger dig til, for du kan jo overhovedet ikke lide film!

Jeg synes det er synd for dig, så stik dog af, smid dine lænker, frigør dig og forsvind derhen hvor ingen nogensinde finder dig igen.

---

Sidenote: 'Take a wiz' betyder at tisse, ikke skide. Hvad der evt. stod i underteksterne skal jeg ikke kunne sige, men æh... En anmelder bør vel kunne helt almindelig engelsk slang?
Pløf?

Oink!
Gravatar

#13 Geekalot 6 år siden

Nu jeg ikke set filmen endnu, men det den jeg ser mest frem til i år, ud over den nye Alien film. Men man kan ikke forlange at en anmelder skal have den samme film smag som resten :)
Er også en af dem der finder Mortens filmsmag lidt besynderlig, men giver ingen mening at angribe manden for han har et anderledes syn på film en os andre :) Bogart var også ufattelig populær, men man vidste når der var noget han syntes der var godt, skulle man spare pengene og blive hjemme :) og omvendt selvfølgelig hehe.
Gravatar

#14 kblood 6 år siden

#12 Selvom jeg ikke er så glad for hans anmeldelser, så virker det til at han er stort set ene mand om at holde dette site kørende og det må da kræve en del arbejde. Han deler nu nogle interessante artikler.
Gravatar

#15 atmorell 6 år siden

Syntes virkeligt ikke filmen var noget særligt. Nærmest bare et remake af den første. Alt det sjove er blevet vidst i trailerne og TV spots. Tror jeg grinede en enkelt gang i løbet af de to timer. Marvel er ved at være røvsygt. Syntes det eneste orginale de er kommet med er Deadpool, men efterfølgeren bliver sikkert også ødeligt.
Gravatar

#16 kblood 6 år siden

Tråde ender med at blive lukket her... som standard?

Det er godt nok sub-par forums Newz og Filmz har. Kan da se noget logik i det, men det virker nu mest til at være mangel på ressourcer.
Gravatar

#17 Mejse 6 år siden

#16 sker det ikke først når der ikke har været aktivitet i en vis tid ?
Gravatar

#18 Alex- 6 år siden

"Det er nemlig kun de små slapstick-figurer på siderne af den pumpede CGI-galakse, som gør "Vol. 2" til at holde ud", men alligevel 3 stjerner? Du sætter godtnok pris på slapstick må jeg sige. Dog glad for at der bliver kvitteret med "jeg er træt af Marvel" og understreger at der kun er tale om én persons mening som man efter sigende ikke kan bruge til så meget, forstår derfor ikke hvorfor du overhovedet stadig anmelder denne type film?
Jeg så selv filmen i dag, og var udemærket underholdt, dermed sagt at jeg har forstået at Marvel aldrig leverer overdådige kunstværker, men derimod blot god popkorns underholdning. De havde ganske rigtig vist for meget af filmen i trailers, hvilket tog en del af pusten fra filmen. Jeg ville måske selv lande på 3,5, ikke langt fra din karakter, men begrundelserne for hvordan du lander på 3 er mig et under, da man igennem hele anmeldelsen ikke kan forvente højere end 1.
Gravatar

#19 kblood 6 år siden

#17 Jo, og jeg kan se det kun gælder for tråde brugere har lavet og tråde med kommentarer til nyheder, det ser ikke ud til at gælde for anmeldelser af film. Det er ret vigtigt vil jeg mene, for man kan jo ikke altid forvente at en film bliver set imens den er i biografen. Så det hjælper en hel del på det.

#18 Jeg tror lidt at han anmelder den stort set fordi han skal. Han kan måske godt nægte det, men hvis man som nyhedssite vælger at ikke anmelde de største film der udkommer, så kan det godt virke noget underligt. Det er også derfor jeg ser det som at der burde overvejes, hvis muligt, at have flere anmeldere, for at det er nemmere for de forskellige anmeldere at kunne vælge hvad de gerne vil anmelde.

Samtidigt kan man vel sige at der nok er nogen der er interesseret i at vide om filmen er værd at se, selvom det ikke er en genre man normalvis ser. Det vil jeg stadigt mene nok ikke er det de fleste ser efter.
Gravatar

#20 Hive 6 år siden

Jeg er lodret uenig med anmelderen. Jeg så filmen i dag og var fantastisk underholdt fra start til slut. Filmen havde, trods lidt for meget fjolleri og alt for meget magisk tryllefløjte, alt man kunne bede om i en superheltefilm. En vidunderlig oplevelse, og overraskende nok en af mine favoritfilm i genren. Langt bedre end den første film.

9/10

Skriv ny kommentar: