Men den genbrugte fortælling om forsvaret af MCU-galaksen er ikke længere så fed. Den er konservativt brugt. Som en ‘knock knock’-joke, hvor svaret altid er Marvel. Det er bevaring af det bestående – videre til næste afsnit i den uendelige krig. Det samme kassettebånd spoles over, så nyt genbrug snart igen kan fyldes på. MCU er blevet ensidigt som Groots ordforråd: Jeg er træt af Marvel.
#1 Aragorn76 7 år siden
#2 Gorman 7 år siden
#3 kblood 7 år siden
Sådan cirka hver gang Morten Just anmelder noget med super helte og sådan, bliver det mest af alt om hvordan det aldrig er godt nok, og det er ret tydeligt fordi det ikke er en genre han bryder sig om. En fodbold fan gider da ikke se en nørd anmelde en fodboldkamp eller være kommentator for den sags skyld, lige som jeg da ikke gider at se en Starcraft 2 turnering have en fodbold hooligan der ikke gider computerspil, som kommentator.
"Så skød nummer 14 fra rød hold til bolden igen... nogle andre løber efter bolden... ham der med det lange hår fanger bolden... ja, jeg er ved at falde i søvn"... osv
Det giver jo bare ikke helt mening.
#4 Mejse 7 år siden
#5 kblood 7 år siden
Samtidigt kan hele "jeg er træt af Marvel" tonen i denne anmeldelse også smitte af.
Lad os tage Ghost in the Shell. Jeg er ret ligeglad med en eller anden anmeldelse hvor det eneste personen fokusere på er at Scarlett ikke er Japaner, og ikke kender Ghost in the Shell universet ud over måske en gang at have set den originale film, jeg vil da langt hellere se en anmeldelse af en der kan se alle de detaljer der er taget med fra filmen og serierne i filmene som filmen bygger på.
Jeg kan da godt forstå at folk der så kommer uden at være fan af Ghost in the Shell, Marvel universet osv. også gerne vil vide hvad en "ikke fans" synspunkt op det er, men hvis jeg skulle opmuntres til rent faktisk at se en fodbold kamp, så vil det da helt klart kræve en der ved hvad et sakse spark er og en som kender navnene på de forskellige spillere for at kunne gejle mig op til det.
Filmz virker desværre til kun at have en anmelder, og så er det lidt svært at have en anmelder til hver genre. Der gør jo så bare at jeg generelt ikke læser anmeldelser her.
#6 Mejse 7 år siden
#7 KasperBS 7 år siden
#8 Geekalot 7 år siden
#9 Gorman 7 år siden
#10 Mejse 7 år siden