Men den genbrugte fortælling om forsvaret af MCU-galaksen er ikke længere så fed. Den er konservativt brugt. Som en ‘knock knock’-joke, hvor svaret altid er Marvel. Det er bevaring af det bestående – videre til næste afsnit i den uendelige krig. Det samme kassettebånd spoles over, så nyt genbrug snart igen kan fyldes på. MCU er blevet ensidigt som Groots ordforråd: Jeg er træt af Marvel.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Aragorn76 6 år siden

Den skal klart ses, for jeg er godt træt af anmeldere og deres påduttede meninger!;)
Gravatar

#2 Gorman 6 år siden

Har lige set den - og den er helt okay. Den er mere af det samme, men det er også ok for os fans :-). Den går lidt smådød 2 gange, men der er tilgengæld tid og ro til slapstick og lidt filosofi i stedet. Introen med fokus på babyGroot til tonerne af ELO er en suveræn start.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#3 kblood 6 år siden

Ja, det giver stort set lige så meget mening hvis en nørd som mig skulle anmelde en fodboldkamp. Selvfølgelig vil jeg syntes det var spild af tid at se den.

Sådan cirka hver gang Morten Just anmelder noget med super helte og sådan, bliver det mest af alt om hvordan det aldrig er godt nok, og det er ret tydeligt fordi det ikke er en genre han bryder sig om. En fodbold fan gider da ikke se en nørd anmelde en fodboldkamp eller være kommentator for den sags skyld, lige som jeg da ikke gider at se en Starcraft 2 turnering have en fodbold hooligan der ikke gider computerspil, som kommentator.

"Så skød nummer 14 fra rød hold til bolden igen... nogle andre løber efter bolden... ham der med det lange hår fanger bolden... ja, jeg er ved at falde i søvn"... osv

Det giver jo bare ikke helt mening.
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 giver dig til dels ret i at det ville være rart med en med interesse i tingene meeeeen at sammenligne en kommentator med en anmelder holder jo ikke helt....ville da som sådan være interesseret i at hører en fodboldfans mening om en esports begivenhed efter begivenheden og omvendt med en "nørds" mening om en fodboldkamp....og det er jo det en anmelder gør :)
Gravatar

#5 kblood 6 år siden

#4 Det kan der da være noget om, men jeg vil da hellere have en anmeldelse fra en fan af genren til hver en tid. Det kan godt være en anmelder ikke er en kommentator, men når man ser en på Youtube der anmelder en film eller tegneserie, hvor man ved og kan se at de er fans af det hele og kender historien fra da det startede som tegneserie eller hvad der lagde op til den tegneserie de fortæller om, der kan deres entusiasme for det smitte af.

Samtidigt kan hele "jeg er træt af Marvel" tonen i denne anmeldelse også smitte af.

Lad os tage Ghost in the Shell. Jeg er ret ligeglad med en eller anden anmeldelse hvor det eneste personen fokusere på er at Scarlett ikke er Japaner, og ikke kender Ghost in the Shell universet ud over måske en gang at have set den originale film, jeg vil da langt hellere se en anmeldelse af en der kan se alle de detaljer der er taget med fra filmen og serierne i filmene som filmen bygger på.

Jeg kan da godt forstå at folk der så kommer uden at være fan af Ghost in the Shell, Marvel universet osv. også gerne vil vide hvad en "ikke fans" synspunkt op det er, men hvis jeg skulle opmuntres til rent faktisk at se en fodbold kamp, så vil det da helt klart kræve en der ved hvad et sakse spark er og en som kender navnene på de forskellige spillere for at kunne gejle mig op til det.

Filmz virker desværre til kun at have en anmelder, og så er det lidt svært at have en anmelder til hver genre. Der gør jo så bare at jeg generelt ikke læser anmeldelser her.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 som jeg sagde er jeg helt enig i anmeldelse af nogen der har en dybere interesse i emnet :) var bare lige kommentator/anmelder sammenligningen jeg ikke var med på ud over det er vi 100% enige og det er ikke fordi at jeg vil have at filmene for højere karakterer det giver bare et dybere indblik end en der bare ser det som en film i en genre
Gravatar

#7 KasperBS 6 år siden

Den første film var elendig og totalt overvurderet. 2eren er endnu en omgang plat amerikansk humor og overdrevne cgi effekter.
Gravatar

#8 Geekalot 6 år siden

#7 Den første er den fedeste helte film Marvel har spyttet ud endnu. Bare de første 3 minutter af den slår samtlige Marvel film. Mangler dog at se den nye :)
Gravatar

#9 Gorman 6 år siden

#7 fair nok, men hvorfor i al verden gik du så ind for at se 2'eren, når du synes 1'etteren var så ringe? :-)
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 du kan da ikke forvente logik fra en der ikke kunne lide guardians of the galaxy :P

Skriv ny kommentar: