Alle pointerne i “Det gyldne kompas” går tabt i et uoverskueligt sammensurium af labyrintiske handlingsforløb, flamboyante figurer og uendelige monologer. Selv ikke æstetisk imponerende er denne dyre familiefilm, der formentlig er for kompleks til at more børn og for forudsigelig til at fornøje voksne. Transferet er godt, lydsporene er fornemme, og ekstramaterialet er bedre end filmen. Hvis man er fan, kan man altså med god samvittighed købe dvd’en.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wimmie 15 år siden

Er temmelig enig i anmeldelsen - synes efterhånden jeg har læst så meget godt om denne film; den er de flest steder blevet rost, og efter selv at have set den var jeg ret uforstående overfor grunden dertil. Og ja, effekterne var slet ikke på højde med så meget andet der bliver lavet i dag; jeg havde nær fået en hjeteslag da den vandt en oscar - Transformers var jo en ren fryd for øjet effektmæssigt :)

Vil nok give Det Gyldne kompas 3/6 (en lille 3'er) - mest pga. Sam Elliott der altid er cool :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12 filmz-smedt-meister 15 år siden

Synes og selv den var ret kedelig i længden og effekter var ikke en oscar værdi.

Enig i anmeldsen og karakteren.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#13 filmz-Is 15 år siden

Og hvordan, filmens tudegrimme, computerskabte dyr formåede at nappe Oscaren for bedste effekter for snuden af de fotorealistiske robotter i "Transformers", er et enestående mysterium


Hehe,,, Jeg blev også overrasket, da jeg så oscar-uddelingen i sin tid. Effekterne i Golden Compass er simpelthen ikke gode nok. De virker alt for kunstige, og som The Insider nævner er det et enestående mysterium. :-)
Gravatar

#14 filmz-Erlingur666 15 år siden

Er uenig med anmelderen. Ik for have noget imod dig indsider. Men syndes den fortjener 4 en halv stjerne.
Gravatar

#15 Collateral 15 år siden

4/6 kan den i al fald nemt få herfra, måske endda mere, filmen er flot, og historien er ikke alene hjerteskærende, men også opløftende.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16 duuk74 15 år siden

Enig i anmeldelsen. En tak bedre end Eragon (som var et regulært makværk), og ca. på højde med Narnia.
Måske skulle man ha forsøgt sig med nogle folk, der interesserede sig for bøgerne, og "fattede" hvad de gik ud på. Men det er måske en luksus...jaja er ikke mig der kører firmaet (heldigvis)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#17 jesperhp 15 år siden

#6 enig!

Jeg har læst bøgerne, og jeg synes faktisk at dette er en udmærket filmatisering.
Samtidig synes jeg dog, at deres markedsføring af filmen har været helt forkert. At lægge første trailer ud med et billede af ringen, og samtidig komme med blærelinien "from the people that brought you LOTR" eller noget i den retning - det holder jo ikke. Denne film er selvstændig, og de skulle have markedsført den som sådan.
Gravatar

#18 filmz-monater 15 år siden

jeg tror insider har set en omgang god mc's fight night :P



ca. 0.55

sorry for offtopic. Det gyldne kompas stinker

Skriv ny kommentar: