Alle pointerne i “Det gyldne kompas” går tabt i et uoverskueligt sammensurium af labyrintiske handlingsforløb, flamboyante figurer og uendelige monologer. Selv ikke æstetisk imponerende er denne dyre familiefilm, der formentlig er for kompleks til at more børn og for forudsigelig til at fornøje voksne. Transferet er godt, lydsporene er fornemme, og ekstramaterialet er bedre end filmen. Hvis man er fan, kan man altså med god samvittighed købe dvd’en.
#1 filmkorn.dk 16 år siden
#2 filmz-Sauron 16 år siden
Hæhæ The Insider, herre god humor der :-D
Har ikke set filmen, og er også blevet anbefalet ikke at se den, men bøgerne ER virkelig gode. De fortjener et langt bedre rygte end det, filmen giver dem.
"What's in Mexico?" "Mexicans."
#3 filmz-Bruce 16 år siden
Og ja ... Visual Effects var ikke en Oscar værd!
#4 McPeter 16 år siden
Selvom det ikke er en top film så synes jeg 2/6 er lige i underkanten...
#5 moulder666 16 år siden
En rodet gang makværk, der prøver på at score billige point på fantasy-bølgen og virkelig har få lyspunkter.
Jeg havde ellers virkelig glædet mig til at se panserbjørne gå amok. (og en velfortalt involverende historie)
#6 chronaden 16 år siden
Universet virker større, mere levende og generelt herligere :)
Ikke en topfilm nej, men den får 4/6 herfra.
#7 filmz-rasmusg.dk 16 år siden
Fantastisk kommentar og generelt en yderst humoristisk anmeldelse :-) ... hvis den er ringere end Narnia behøver jeg vist ikke se den her film.
#8 wiseguy 16 år siden
#9 nygaardpetersen 16 år siden
#10 MTK 16 år siden
Alligevel vil jeg nok give den et stort 3-tal, ud af 6, så er ikke helt uenig med anmeldensen, men jeg håber på en toer.