Alle pointerne i “Det gyldne kompas” går tabt i et uoverskueligt sammensurium af labyrintiske handlingsforløb, flamboyante figurer og uendelige monologer. Selv ikke æstetisk imponerende er denne dyre familiefilm, der formentlig er for kompleks til at more børn og for forudsigelig til at fornøje voksne. Transferet er godt, lydsporene er fornemme, og ekstramaterialet er bedre end filmen. Hvis man er fan, kan man altså med god samvittighed købe dvd’en.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmkorn.dk 15 år siden

Hmm, jeg synes sku den var udmærket.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 filmz-Sauron 15 år siden

Men i stedet for at være den nye "Ringenes herre", må filmen tage til takke med at være herre ringe.


Hæhæ The Insider, herre god humor der :-D
Har ikke set filmen, og er også blevet anbefalet ikke at se den, men bøgerne ER virkelig gode. De fortjener et langt bedre rygte end det, filmen giver dem.

Den katolske kirke får noget så eftertrykkeligt verbale tæsk, og den udmærker sig ved diverse surrealistiske optrin, som f.eks. en engel, der slår en præst ihjel
"Where are we going?" "Mexico."
"What's in Mexico?" "Mexicans."
Gravatar

#3 filmz-Bruce 15 år siden

Enig. Prætentiøs og uengageret er ramt på sømmet. Slutningen i denne er endnu ringere end i Indy 4. Super lyd på BD'eren, hvis det kan være en trøst!

Og ja ... Visual Effects var ikke en Oscar værd!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 McPeter 15 år siden

Jeg synes nu ikke den var så slem. Var udemærket underholdt da jeg så den i biffen. Bestemt mere underholdt end jeg var af Narnia.

Selvom det ikke er en top film så synes jeg 2/6 er lige i underkanten...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5 moulder666 15 år siden

Ha! Der kom den - en anmeldelse, hvor jeg er helt enig med Insider! Det har jeg ventet længe på! :-)

En rodet gang makværk, der prøver på at score billige point på fantasy-bølgen og virkelig har få lyspunkter.

Jeg havde ellers virkelig glædet mig til at se panserbjørne gå amok. (og en velfortalt involverende historie)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#6 chronaden 15 år siden

Syns en film som denne er oceaner bedre end, f.eks. Narnia filmen.

Universet virker større, mere levende og generelt herligere :)

Ikke en topfilm nej, men den får 4/6 herfra.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#7 filmz-rasmusg.dk 15 år siden

"Men i stedet for at være den nye "Ringenes herre", må filmen tage til takke med at være herre ringe"

Fantastisk kommentar og generelt en yderst humoristisk anmeldelse :-) ... hvis den er ringere end Narnia behøver jeg vist ikke se den her film.
Gravatar

#8 wiseguy 15 år siden

Vi så den første halve time i går og faldt så begge i søvn!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9 nygaardpetersen 15 år siden

Enig med anmelderen... Virkelig skuffende
Gravatar

#10 MTK 15 år siden

Jeg må tilslutte mig Chronaden i #6, den var flere længder bedre end Narnia. Stemningen var i top, og med hensyn til art direction fulgte den efter min mening bogen til punkt og prikke. Det største problem var uden tvivl at selve historien var utroligt uengageret fortalt, i forhold til det fantastiske forlæg.

Alligevel vil jeg nok give den et stort 3-tal, ud af 6, så er ikke helt uenig med anmeldensen, men jeg håber på en toer.

Skriv ny kommentar: