Susanne Bier er kommet hjem til Danmark efter en afstikker i Hollywood. Og det virker til, at der er sket noget derovre, for hendes nyeste film “Hævnen” kandiderer til at være hendes bedste. Uden kunstigt moraliserende manerer har hun kastet sig ud i en film om etiske dilemmaer, hvor kompleksitet er at finde frem for lette svar. Bravo!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-jonasgr 13 år siden

#9 DR Filmland mener at de to drenge er dem der gør det allerbedst i filmen. Mesterlige, bliver de kaldt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#12 filmz-jonasgr 13 år siden

Der kan høres et stort interview med Susanne Bier i ugens udgave af Filmland, hvor hun blandt andet fortæller om indgangsvinkel til filmen.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#13 Collateral 13 år siden

#8: Neumann har en mindre rolle som sygeplejerske, som blandt andet interagerer en smule med Elias' mor. Paw Henriksen er politimand, og kun med i ganske ganske få scener. Bom har også en lille rolle, og er ikke sikker på om han også er politimand, men i al fald noget i den stil der. Vil dog med glæde sige at det var en lettelse at se ham spille skuespil, efter jeg gang på gang har fået smidt den elendige tlf. reklame i ansigtet som han er med i pt. Den er virkelig usædvanligt dårlig på alle måder. Preben Harris er en patient på det hospital hvor Neumann og Elias' mor (Dyrholm) arbejder.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 Nicki52 13 år siden

#13
Ja, det fandt jeg ud af da jeg så den. Lars Bom er kriminalassistent, tror jeg. Så også Lars Kaalund og Rikke Louise Andersson.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#15 Collateral 13 år siden

#14: Kaalund lagde jeg godt mærke til, han var gutten der arbejdede med Bodnias karakter. Andersson kender jeg ikke.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#16 Nicki52 13 år siden

#15
Andersson er hende der siger
"Lars, det er fra Sverige"
. Hun er blandt andet i traileren for Sandheden om mænd. Hun har været med i Hvid nat med Lars Brygmann. Hun har for det meste små roller.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#17 fazz 13 år siden

4/6
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."

Skriv ny kommentar: