Susanne Bier er kommet hjem til Danmark efter en afstikker i Hollywood. Og det virker til, at der er sket noget derovre, for hendes nyeste film “Hævnen” kandiderer til at være hendes bedste. Uden kunstigt moraliserende manerer har hun kastet sig ud i en film om etiske dilemmaer, hvor kompleksitet er at finde frem for lette svar. Bravo!
#1 YapiYapo 14 år siden
#2 Yoda 14 år siden
Ifølge anmelderen: Ja!
#3 filmz-Utyske 14 år siden
"Læs hele anmeldelsen" ;)
#4 Tommy Kristensen 14 år siden
Ghandi var vist ikke rigtig pacifist. Men benyttede pacifismen som "våben" mod briterne.
"I do believe that, where there is only a choice between cowardice and violence, I would advise violence....I would rather have India resort to arms in order to defend her honour than that she should, in a cowardly manner, become or remain a helpless witness to her own dishonour....But I believe that nonviolence is infinitely superior to violence, forgiveness is more manly than punishment." Quote; Ghandi.
Hvilket jeg læser som, at der er grænser for hvad man skal finde sig i :)
#5 Bobby Singer 14 år siden
Filmz burde bare droppe det med at give stjerner. De skal bare slutte af med at sammenligne den anmeldte film med "A Viking Saga: Son of Thor".
#6 Twister 14 år siden
hørt hørt! :D
Men jeg glæder mig rigtig meget til at se "Hævnen" Trailerne har set rigtig spændende ud, så jeg regner med jeg skal se filmen sidst i weekenden!
#7 wimmie 14 år siden
#8 Nicki52 14 år siden
Han er far til Christian. Han hedder Claus.
Jeg vil hellere vide hvad Birthe Neumann, Lars Bom, Paw Henriksen og Preben Harris roller er i filmen.
#9 Skeloboy 14 år siden
Men fedt, at Persbrandt for gode ord med på vejen. Har kun set ham i 3 film, men han der gør han det også virkelig godt i alle.
#10 Nicki52 14 år siden
Ham drengen der græder i traileren eller ham den lille lyshårede.