Susanne Bier er kommet hjem til Danmark efter en afstikker i Hollywood. Og det virker til, at der er sket noget derovre, for hendes nyeste film “Hævnen” kandiderer til at være hendes bedste. Uden kunstigt moraliserende manerer har hun kastet sig ud i en film om etiske dilemmaer, hvor kompleksitet er at finde frem for lette svar. Bravo!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 YapiYapo 13 år siden

Er den så seværdig?
Gravatar

#2 Yoda 13 år siden

YapiYapo (1) skrev:
Er den så seværdig?


Ifølge anmelderen: Ja!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 filmz-Utyske 13 år siden

#1 -

"Læs hele anmeldelsen" ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 Tommy Kristensen 13 år siden

"Pacifismen synes rigtig og politisk korrekt med Jesus og Ghandi som garanter, for vold avler jo som bekendt vold. Men er der ikke grænser for, hvad man skal finde sig i?"

Ghandi var vist ikke rigtig pacifist. Men benyttede pacifismen som "våben" mod briterne.

"I do believe that, where there is only a choice between cowardice and violence, I would advise violence....I would rather have India resort to arms in order to defend her honour than that she should, in a cowardly manner, become or remain a helpless witness to her own dishonour....But I believe that nonviolence is infinitely superior to violence, forgiveness is more manly than punishment." Quote; Ghandi.

Hvilket jeg læser som, at der er grænser for hvad man skal finde sig i :)
Gravatar

#5 Bobby Singer 13 år siden

Det kan da godt være at den er meget god, men overgår den "A Viking Saga: Son of Thor"?

Filmz burde bare droppe det med at give stjerner. De skal bare slutte af med at sammenligne den anmeldte film med "A Viking Saga: Son of Thor".
Idjit
Gravatar

#6 Twister 13 år siden

The_Krip_Keeper (5) skrev:
Det kan da godt være at den er meget god, men overgår den "A Viking Saga: Son of Thor"?

Filmz burde bare droppe det med at give stjerner. De skal bare slutte af med at sammenligne den anmeldte film med "A Viking Saga: Son of Thor".

hørt hørt! :D

Men jeg glæder mig rigtig meget til at se "Hævnen" Trailerne har set rigtig spændende ud, så jeg regner med jeg skal se filmen sidst i weekenden!
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#7 wimmie 13 år siden

Hvad er Ulrich Thomsens rolle egl. i filmen?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8 Nicki52 13 år siden

#7
Han er far til Christian. Han hedder Claus.

Jeg vil hellere vide hvad Birthe Neumann, Lars Bom, Paw Henriksen og Preben Harris roller er i filmen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#9 Skeloboy 13 år siden

Jeg vil helst vide, om ham drengen til højre gør det godt...for det ser ud til i traileren, at han ikke gør det.

Men fedt, at Persbrandt for gode ord med på vejen. Har kun set ham i 3 film, men han der gør han det også virkelig godt i alle.
Gravatar

#10 Nicki52 13 år siden

Skeloboy (9) skrev:
Jeg vil helst vide, om ham drengen til højre gør det godt...for det ser ud til i traileren, at han ikke gør det.

Ham drengen der græder i traileren eller ham den lille lyshårede.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: