Rob Zombies “Halloween” er en sjælløs og overflødig genindspilning af en sand klassiker. Filmen føles mest af alt som en omredigeret udgave af originalfilmen uden alle de tilnærmelsesvis uhyggelige og spændende øjeblikke. Dvd-udgivelsen er derimod hæderlig. Transferet er tæt på at score topkarakter, de medfølgende lydspor er ganske gode, og Zombie har indtalt et interessant kommentarspor til filmen, som fans bør lytte til. Men dette er samtidig en udgivelse, som udelukkende filmens fans bør overveje at investere i.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 NightHawk 15 år siden

# 9 -

Halloween 2 er faktisk en ret god opfølger til Carpenters originale film og fortsætter på samme nat som 1'eren sluttede, hvilket jeg synes er ret fedt lavet. Både Curtis og Pleasence er med igen og det hjælper en stor del på skuespillersiden. Der er gjort godt brug af suspense og der venter ligsom i 1'eren derfor et par solide chok undervejs. Slutningen er også ret cool lavet.

Resten af filmene efter 2'eren og intil H2O kan du derimod sagtens springe over.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#12 nygaardpetersen 15 år siden

#9
Knap et par øl op sammen med nogle gutter og hold en drengeaften, så er de meget underholdende. (spring dog Halloween 3 over - da Michael Myers ikke er med).
Gravatar

#13 Bohemian 15 år siden

Nå ja hva dælen ? hvordan kan man lave en 3'er uden Myers?
Free in serenity.
Gravatar

#14 kasper0204 15 år siden

Føj ja - 3'eren var så åndssvag! Den havde jo intet med Michael Myers eller historien at gøre - det er virkelig det værste lort, af en ny film i en serie!
Gravatar

#15 wimmie 15 år siden

Den originale er naturligvis den fedeste (en klassiker), 2'eren er en ganske hæderlig efterfølger og h20 kunne også sagtens underholde mig. Så vist 4'eren engang, men jeg kan ikke helt huske den (den med Paul Rudd).
Anyway Halloween Resurrection er imho den værste omgang hø og skulle slet ikke have haft noget med serien at gøre - fatter ikke at Jamie Lee Curtis ville kendes ved den men måske ville hun bare
af med karakteren og aldrig vendte tilbage til den, da hun jo dør ret hurtigt inde i filmen. At hun dør på den måde ødelægger for mig alt optil det punkt, da hun jo netop er en survivor. Skulle hun dø i serien, havde det været langt federe hvis hun døde i kampens hede mod Myers - lige efter hun fik det gjort af med ham én gang for alle....hvis man da kan det


Anyway...er ret enig med anmeldelsen. Kedelig og langtrukken - dog med nogle dejligt klamme scener. Vil nok give den 2/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: