Alt er dog ikke fryd og gammen og de kortfattede historier efterlader også mange forløb på klicheplanet, hvor de til forveksling ligner korte udgaver af dem, man kan finde i hvilken som helst anden romantisk komedie. Ligeledes er filmens lige lovlige glatte fremtoning til tider ved at nå komiske højde. At den ualmindelig kønne Gigi har så mange problemer med at gøre mænd interesseret virker lidet overbevisende men skyldes måske, at filmen lader til at foregå i et alternativt univers, hvor selv de såkaldt kiksede fyre ligner potentielle fotomodeller.

Ikke desto mindre fungerer de to hovedhistorier glimrende. Goodwini og Long udgør et fornøjeligt og charmerende par, og Jennifer Connelly lever dramatisk bid til som kvinden i det kriseramte ægteskab. Til trods for filmens forsøg på at skille sig ud, er “Han er bare ikke vild med dig” i bund og grund temmelig traditionel, men den formår at ramme en aktuel tidsånd samt en sødmefuld tone, der – godt hjulpet af en kompetent rollebesætning – undgår at bliver kvalm. Relativt kort efter filmen er slut, begynder dens personer langsomt at forsvinde ind i erindringens tåger, men tilbage bliver Goodwins ukuelige Gigi, der med sin optimisme og rørende naivitet er filmens egentlig hjerte, og mest vedkommende personlighed. Hvordan man lade være med at blive vild med hende, er mig ganske ubegribeligt

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bonnie(-: 15 år siden

Jeg var inde at se den, søndag d. 15 feb.
Den får 4 stjerner fra mig. Den var ikke helt som jeg forventede, men alligevel god nok (-:

Skriv ny kommentar: