Man behøver ikke at have noget forhåndskendskab til manden for at se “Harry Dean Stanton: Partly Fiction”. Selv hvis man på forhånd kun kan identificere ham som ”ham dér fra den dér film”, er der masser at hente og blive klogere af i månedens dokumentar i Cinemateket. Og hvis man vil have flere film at forbinde navnet og ansigtet med, så suppleres dokumentaren i januar måneds program med fire andre Harry Dean Stanton-film – deriblandt (naturligvis) “Paris, Texas”. Derudover kan man snart se ham i Arnold Schwarzenegger-actionbraget “The Last Stand”, som får dansk biografpremiere til marts.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 11 år siden

Virkelig en fin anmeldelse - og imponerende mange film, han har på CV'et. Den må jeg hellere se, om ikke jeg kan nå at få set. (BTW, det ser ud til, at 'The Last Stand' er rykket frem til d. 7. marts).
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Batsy 11 år siden

Han er en herlig skuespiller, og elsker alle hans små roller over det hele.

The Avengers cameon var herlig, og den her dokumentar lyder vældig spænende.

God andmeldse Sith!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 Outbound Sith 11 år siden

Mange tak for rosen! :)
I øvrigt ser det ud til, at #1 har ret mht. premieren på "The Last Stand". Jeg stod her til formiddag og glanede i Palads, mens jeg kiggede forgæves efter en pressescreening, der åbenbart er blevet rykket i sidste øjeblik... :(
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#4 Kruse 11 år siden

Den lyder ret interessant :)

Harry Dean Stanton er ret så awesome, og helt og aldeles fantastisk i "Paris, Texas", så denne dokumentar har da i hvert fald min interesse :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 Skeloboy 11 år siden

Har ikke set Paris, Texas!!

Men han er generelt en cool skuespiller. Får dog altid voldsomme Twin Peaks-lyster, når jeg ser manden :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: