HARRY POTTER characters, names and related indicia are trademarks of and © Warner Bros. Entertainment Inc. Harry Potter Publishing Rights © J.K. Rowling. © 2004 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved.
HARRY POTTER characters, names and related indicia are trademarks of and © Warner Bros. Entertainment Inc. Harry Potter Publishing Rights © J.K. Rowling. © 2004 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved.
Skriv ny kommentar:
#1 ks 19 år siden
#2 KEiZ 19 år siden
har det lidt svært med HP filmene de er alle gode, og jeg så også fornyligt de 2 første. og kan af mange årsager ikke vælge den bedste so far. for etteren havde magien to'eren havde historeien og tre'eren havde størrelsen og plottet.
Dog finder jeg 3'eren en anelse svagere end de to andre samlet da tre'eren (som anmelderen også er inde på) virker en smule sammenpresset, flere af efekterne er mere sjusket lavet end de to føreste (de er selvfølgelig også vanskligere men alligevel.)
#3 danschier.dk 19 år siden
Alfonso Cuarón formår tilgengæld at bringe noget dybde ind i filmen. Med de "skæve" kameravinkler og lange flyveture gennem slottet skaber han den perfekte stemming. Og idéen med uret, som der bliver panoreret forbi i de centrale scener, er genialt.
Ny instruktør må have lov til at komme med nye idéer og synspunkter, ellers bliver det jo bare rent bestillingsarbejde, og det er ikke godt!
Der hvor filmen halter, er i historien. Der kunne godt have været noget mere dialog, der havde forklaret hvordan det hele hænger sammen. Hvis man havde brugt mere tid i scenen inde i Det Hylende Hus, med at forklare personernes handling. Eller gjort dialogen længere i Professor Lupins klasseværelse til sidst, så tror jeg man kunne have fået filmens historie til at hænge mere sammen med bogens historie. Bare 2-3 minutters havde været nok.
Men det er efter min mening stadig den bedste film af de tre. Det skyldes scenografien, som endelig skaber dybde i filmen.
#4 putandtake 19 år siden
1) Harry ankommer til Hogwarts
2) Harry opdager noget skummelt
3) Harry løser problemet
- og det var så det.
#5 Yoda 19 år siden
#6 danschier.dk 19 år siden
Den 3 trins raket du kommer med, kan jo bruges på alle eventyrfilm.
Helten opdages, helten bliver præsenteret over for et problem og helten løser det og bliver, ja, dagens helt.
Hvis historierne skal beskrives så enkelt er selv Star Wars og Matrix filmene jo bygget op over denne model.
Og næste gang, burde du sætte en spoiler-advarelse på når du kommer med sådan et indlæg, nu ved jeg jo hvordan de andre Harry Potter ender!!! ;-)
#7 putandtake 19 år siden
- Jeg ved i øvrigt ikke lige hvordan du vil komme Star Wars, Indiana Jones eller Ringenes Herre ind i min 3 punkts plan, men kom med et bud!
#8 KEiZ 19 år siden
Starwars 4-6
1) Luke's plejeforældre bliver dræbt
2) Luke opdager Imperiet er ude på noget skummelt
3) Luke løser problemet, med sine venner
Ringenes herre 1-3
1) Gandalf kommer til herredet
2) finder ud af at ringen er skummel
3) Drager ud og sparker røv og destruere ringen.
#9 danschier.dk 19 år siden
Matrix 1-3:
1) Neo opdager verden er helt forkert.
2) Neo samler vennerne og begynder at løse problemet.
3) Neo løser problemet, og alle bliver glade.
#10 Yoda 19 år siden