Filmen lever unægteligt allerbedst i de nøgternt barske slåskampe, hvor Carano som en kvindelig pendant til Jason Bourne deler håndmadder og smadder ud med en sjældent set fandenivoldskhed. Oftest foregår de mange nærkampe i lange takes, helt uden brug af underlægningsmusik eller alt for overdrevne kapow-lydeffekter – og det er sgu forfriskende at sidde igennem. Med en hvilepuls på 220 fræser den genrebundne fortælling i “Haywire” over stok og sten. Det meste af tiden lidt for hurtigt og overfladisk til, at man rigtig kan nå at udrede de mange indfiltrede handlingstråde, hvis de da overhovedet kan udredes fuldkommen. I det (yderst overraskende) øjeblik rulleteksterne glider over lærredet, har man med et enkelt ryst på hovedet glemt filmens handling. Tilbage står kun den rendyrkede fryd, Gina Carano har leveret i form af velplacerede karatehug og et mindeværdigt og meget dødeligt lårkvælertag iført cocktailkjole.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 12 år siden

Billede 1
Hej skat, Hnggg... glad for at se mig?

Billede 2
Michael Douglas var meget insisterende på at hun skulle Pull his finger.


Billede 3
Politiet var ikke så begejstret for det nye design af Marlboros ligther.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Slettet Bruger [235459537] 12 år siden

Spøjst, jeg havde fået indtrykket af, at det ikke er en specielt god film, men en positiv anmeldelse på filmz og et fornuftigt gennemsnit på RT giver et lidt andet indtryk.
Gravatar

#3 Wangsgaard 12 år siden

Anmeldelsen rammer meget godt overens med min egen holdning til filmen :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#4 smolinsk 11 år siden

Fuldstændig ligegyldig film med alt for meget dårlig skuespil, utroligt nok med de skuespillere der er med.
Gravatar

#5 Mikkel Abel 11 år siden

Puha, jeg blev godt nok fælt skuffet..

Havde hørt godt om den og med det cast kunne det jo slet ikke gå galt, men det skal jeg da lige love for det gjorde..

Gina Caruno spillede simpelthen forfærdeligt - specielt dialogen i bilen. Ikke et sekund troede jeg på det hun sagde. Slås - ja det kunne hun. men hvad hjælper det, når der var så få slåskampe og de var så hurtigt overståede?

Michael Douglas og Antonio Banderas roller var fuldstændig ligegyldige og McGregors karakter forekom mig meget irritabel. den eneste gode var Fassbender, men hans tid på skærmen var meget begrænset.

Og værst af alt, hvad skete der for den tacky jazz-musik som var der 80% af tiden? Det var så malplaceret og fik det mest af alt til at minde om en b-film i takt med Carunos elendige skuespil!

Fælt skuffet. 2/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#6 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Mega fed overraskelse (Netflix), som jeg ikke havde hørt om. Intet overflødigt fedt, hverken på filmen eller heltinden.

4 1/2 : 6
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: