“Hjertets hvisken” besidder også det velkendte og helt uimodståelige Miyazaki-touch, og filmen er visuelt ganske enkelt en nydelse. Synene er for det meste lidt mere neddæmpede, end hvad vi forventer fra en japansk tegnefilm – hvilket da også harmonerer perfekt med hele tonen – men pastelfarverne er indtagende, og allerede synet af bilerne, der med små klassiske tegnefilmsryk glider hen over vejen, bragte smilet frem på undertegnedes læber.
Det er fuldt forståeligt, at filmens instruktør, Yoshifumi Kondô, var tiltænkt rollen som den naturlige arvtager for Miyazaki, men beklageligvis døde han tragisk i en forholdsvis ung alder, og “Hjertets hvisken” blev derfor hans eneste spillefilm. At han ikke fik chancen for at lave flere er en skam, men hvis man kun skal efterlade sig én film, så er “Hjertets hvisken” ikke desto mindre en dejlig svanesang.
#1 The Vossen 11 år siden
Men Benway, er du besat til at anmelde "To The Wonder" her den 3. Juli?
Ellers fedt at se du er tilbage. Nu er jeg normalt ikke til japanske tegnefilm, men god anmeldelse som altid.
#2 Neranders 11 år siden
"That's rough, buddy."
#3 Benway 11 år siden
Nej, den er der en anden anmelder, der er på.
#4 The Vossen 11 år siden
#5 MMB 11 år siden
Hvem?
#6 Benway 11 år siden
Det må du finde ud af til den tid. :)
(Desuden er det ikke ualmindeligt, at der bliver byttet rundt på filmene i løbet af måneden, så det kan godt ende med at blive en helt anden)
#7 Benway 11 år siden
#8 MMB 11 år siden
Det var da pænt af Tarantrier. :)
Anyway, jeg har set filmen for længe siden efterhånden, men glæder mig da til dit syn på den. :)
#9 BN 11 år siden
Også jeg. Jeg kunne godt lide den.