Den første sæson af “Homeland” vandt fuldt fortjent både Golden Globe- og Emmy-statuetter i kategorien ‘bedste dramaserie’ tidligere i år. Det er en uhyre velproduceret og velspillet føljeton, som konstant holder tilskueren oppe på tæerne med sine lamslående twists og komplekse karakterer, der sjældent er lette at greje. Dvd’ens AV-præsentation skuffer dog. Billedkvaliteten er generelt god, men et enkelt afsnit plages af uacceptable skavanker som fastfrosne billeder og pixelfejl, og lydsporene imponerer bestemt ikke. Ekstramaterialet er dog udmærket, så i sidste ende får udgivelsen alligevel en klar anbefaling med på vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 11 år siden

Er ret enig i anmeldelsen og Danes er lysende.
This is just until June
Gravatar

#2 tiany 11 år siden

Mandy Patinkin holla!
Valar morghulis
Gravatar

#3 wimmie 11 år siden

tiany (2) skrev:
Mandy Patinkin holla!


+1
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

Det var til gengæld et forbløffende lavt brugergennemsnit :-) Er der nogen, der vitterligt synes, at serien er SÅ dårlig?
War. War never changes.
Gravatar

#5 Michael Andersen 11 år siden

#4
Altså hele 0.6 stjerner til forskel fra din bedømmelse? Det er jo helt vildt :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

#5, min erfaring er, at ingen nogensinde brugerbedømmer udgivelsen, udelukkende filmen/sæsonen :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 MouseMickey 11 år siden

#4

Nu er det lidt tid siden jeg så den, så husker ikke alle detaljerne. Vicepræsidenten var en meget endimensionel karakter, det kunne have været interessant hvis han havde været mere kompleks. Jeg synes også det var utroværdigt, at ingen tog Carries anklager seriøst. Slutningen irriterede mig meget, specielt det at han ikke fuldførte sin mission, det virkede meget som om, at man ikke turde tage det sidste skridt.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#8 Richard Burton 11 år siden

#4 Er lige begyndt at se videre anden gang, men vi har begge besluttet os for ikke at se den til ende. Den har kvalitet, men præmissen og setup'et er mig for 24'ish og 10 år "bagud på points" til andre mere interessant eksekverede serier.

4/6, så over gennemsnittet :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

Tak for argumenterne, begge to! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 moulder666 11 år siden

Tak for anmeldelsen - jeg er nu begyndt at forberede kvindfolket på, at vi skal til at se serie igen!

"Jamen, jeg har ikke lyst til at blive afhængig af en serie igen"
"JO du har!"
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: