Budskabet om tolerance over for alle sjæle – menneskelige såvel som fremmede – er altid et værdigt omdrejningspunkt. Derfor er de scener, som har det budskab som kernepunkt, også de mest interessante i “The Host”. ”Hun er ikke et menneske,” siger et menneske til et andet i en af filmens nøglescener. ”Og derfor skal vi være umenneskelige,” bliver der svaret. Det er bare ærgerligt, at næsten intet andet i filmen fungerer – lige fra den sløve instruktion til de utallige ligegyldige skuespillerpræstationer, der alle vil gå over i glemslen, hvis vi altså ser bort fra Saoirse Ronans indsats. Ronan beviser endnu en gang, at hun kan hive selv det værste materiale bare en smule op fra afgrunden (vi kan vel alle huske makværket “The Lovely Bones”?). “The Host” vil nok vække begejstring hos de unge piger, der elskede “Twilight”, men alle andre skal nok holde sig væk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 11 år siden

Ja, desværre en noget slatten omgang lummergøjs-romantik. Jeg havde ellers forhåbninger om mere, eftersom det jo er Andrew Niccol, der står bag - jep, manden bag de fremragende 'Gattaca' og 'S1m0ne' - og ja, som anmelderen også nævner, den ujævne, men ok underholdende 'In Time'. Også 2 ud af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 Gasivodo 11 år siden

HURRA! Er enig med anmelder:-D




Og til den varme kartoffel: Har set en CAM - af en film jeg ALDRIG ville betale for. Er dette så denne hersens tabte indtjening, der altid nævnes?
Om end ikke andet så bræger jeg om noget, jeg har set.

Mine fordomme vedrørende det Mormonske verdensperspektiv, er tilgengæld i fuld flor.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#3 tiany 11 år siden

Det er ellers ærgerligt, for bogen har lidt mere substans end Twillight bøgerne.
Men okay - jeg har hele tiden syntes at det ville blive svært at få bogens præmis til at fungere på film, da der er meget indre dialog imellem de "2" hovedpersoner.
Valar morghulis
Gravatar

#4 bjarke 11 år siden

tiany (3) skrev:
Det er ellers ærgerligt, for bogen har lidt mere substans end Twillight bøgerne.
Men okay - jeg har hele tiden syntes at det ville blive svært at få bogens præmis til at fungere på film, da der er meget indre dialog imellem de "2" hovedpersoner.

Ja, de der indre dialoger var ofte noget tåkrummende i filmen. Av av.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#5 B.Pedersen 10 år siden

Gaaaab det var nu godt nok noget af, en være gang tøsepjat, og så 2 timer lang, ikke noget at råbe hurra for.
Gravatar

#6 Kyllingebenet 10 år siden

Startede på den på Netflix for 20 minutter siden, og jeg sidder allerede og krummer tæer over, hvor elendig den er.

10/10 knytnæveslag herfra.
Mental striptease..
Gravatar

#7 Driver 10 år siden

Hvis man vil se en film, der hedder The Host, så se Joon-ho Bongs The Host (Gwoemul) fra 2006. Den kan anbefales.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8 Kisbye 10 år siden

Ja, jeg troede også lige det var den med monsteret.

Bliver i tvunget til at glo på det eller hvorfor ser i de der elendige film?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: