“I Am Legend” er en forfriskende alvorsfuld fremtidsfortælling, som har en fremragende Will Smith i hovedrollen, der uden problemer håndterer at være filmens primus motor. Interessante observationer om religion, forskning og isolation vikles ind i den underholdende film, der desværre plages af horrible computereffekter og en særdeles ujævn afsluttende akt. AV-præsentation af begge udgaver af filmen er stort set umulige at sætte en finger på. Hovedparten af det medfølgende ekstramateriale er interessant, så der er altså flere gode grunde til at føje udgivelsen til samlingen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Riqon 15 år siden

Selve filmen fortjener efter min mening ikke fire stjerner, højst tre. Den mister alt for hurtigt pusten, og den ødelægges for alvor af den elendige dialog og uoriginale finale.

Et par ord om uhyrerne:
De har tydeligvis ikke vidst, hvor de ville hen med disse figurer. På den ene side udtrykker deres leder kærlighed af en art, da Will kidnapper kvinden. På den anden side ser de ud til bare at ville dræbe Will - fordi de er sultne eller fordi de vil hævne sig? Manglen på målrettethed understreges af den alternative slutning, hvor Will giver dem kvinden tilbage, og hvor de bare lader ham leve. Havde man så bare vidst fra start af, hvor man ville hen med disse væsner, så havde det reddet historiens interne logik, og måske de endda havde sparet os for den dårlige CGI.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#2 Crash 15 år siden

Det er en af de gode film det her. Man får en hel del tanker, når man ser filmen, og den rummer også en masse spørgsmål - både negative og positive. Spændingen er i top under hele filmen, og jeg havde hele tiden, det håb om, at filmen nok skulle ende godt. Det gjord(t?)e den skam også, bare på en uventet måde. Og netop slutningen, er det kritiske i filmen. Jeg syntes den er meget firkantet, kikset og det er ligesom om, der mangler noget, eller at instruktørerne, bare ville have dette overstået.

Dog glæder jeg mig til at få fat i den på DvD, så jeg kan guffe den her en nat.

Vil give den 5/6 stjerner.
Gravatar

#3 wimmie 15 år siden

Enig med anmeldelsen - Historien samt Will Smith er det fedeste ved filmen, men desværre er effekterne så ringe at det ødelægger en stor del af fornøjelsen. Hvilken virkelig er ærgeligt, da man ved at det kan gøres bedre. virkelig skuffende at man ikke har lavet "monstrene" mere troværdige - netop á la The Descent.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#4 moulder666 15 år siden

Jeg vil også bare lige sige, at jeg er helt enig med anmelderen! Will Smith bærer filmen virkeligt godt, og der er virkelig en god stemning, når han går alene rundt! Nogle af de bedste dialoger der er i filmen, er dem han har med hunden!

Edit: God pointe med spoiler-rammen! ;-)

Faktisk synes jeg nu også, at filmen fungerer ganske godt, når pigen og barnet kommer med i det - det er helt tydeligt, at han bare ikke er vant til at have med andre folk at gøre!

Dog, som nævnt andetsteds, kører den helt af sporet ved "monstrene" - endimensionelle, hjernedøde, virkelig, virkelig dårlig lavet (specielt når man ser "lederen" brøle) og en slutning, som jeg synes minder om en "hopla-løsning".
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 The Insider 15 år siden

#4, måske lige indsætte spoiler-ramme om sektion 2 :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 15 år siden

#4

Og alligevel kan du godt slette dit "en-dimensionelle" hvis du ser den "alternative" udgave af filmen :)

Puh ha - to gange gåseøjne i én sætning.. Jeg begynder at føle mig som Dr. Evil :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 BN 15 år siden

Nå, så fik jeg også set filmen. En slægtning insisterede på at vi skulle låne den af dem - og så nænner man jo ikke at sige mej.

Filmen var bedre end jeg havde troet. Jeg følte mig godt underholdt undervejs, men jeg sad ikke og var imponeret bagefter. Will Smith spiller fremragende, såvel billed- som lydside var fremragende, og der er mange rigtig gode øjeblikke i filmen. Men i det lange løb finder jeg bare ikke den slags historier særlig interessamte.

De nok så omdiskuterede CGI-skabninger har jeg stort set ingen indvendinger imod - jeg synes kun, at de virkede lidt for kunstige i de rolige nærbilleder. Filmen formåede at give mig følelsen af, at de virkelig var til stede, og det må være dér prøven skal stå.

3½/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: