”Døm ikke mine handlinger før til sidst,” siger Alan Turing i begyndelsen af sin fortælling. Det vil jeg love dig, Alan. Her er vi så. Jeg synes, filmen om dig er for ordinær til så ekstraordinært et menneske som dig. Den er ikke lige så mærkelig som dig, som du fortjener. En kvalitetsfilm med en for simpel kode.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 casper h 9 år siden

Jeg synes at filmen er fem stjerner værd

Cumberbatch er fremragende og filmen er et gedigent stykke håndværk. Ku sagtens modtage en statuette eller to
Gravatar

#2 Kaversmed 9 år siden

Jeg var ikke imponeret og er meget enig med anmeldelsen, selvom jeg havner på en stjerne mindre. Meget ordinær og klichéfyldt film, der prøver at lade som om, at den er mere end bare ordinær. Desuden irriterer det mig, at der taget så mange historiemæssige friheder i forhold til hvad der egentlig skete. Her tænker jeg bl.a. på
manden, hvis bror er på det skib, som de vælger ikke at advare.
Det er et billigt og unødvendigt trick til at skabe lidt drama.

3/6 stjerner
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#3 David Munch 8 år siden

7/10.

Bumbanotch var fremragende, filmen velproduceret og underholdende. MEN, der var alt for mange tråde som kun blev behandlet overfladisk, og som kunne være udvidet til at være langt dybere. Så jeg sad og følte lidt at filmen ville for meget som ikke blev opfyldt.

Og som #2 nævner, lidt for mange klichéer, det meste var noget vi havde set før. En del godt skrevne dialoger dog.

Skriv ny kommentar: