“The Incredible Hulk” er en af de mest rutineprægede superheltefilm til dato. Bevares, filmen starter rigtig godt, den er flot, og ensemblet imponerer undertiden. Men filmen udarter sig hurtigt til et forudsigeligt, sjælløst effektorgie, der (ligeså hurtigt som publikum) mister interessen for fortællingen og karaktererne. Filmen har fået en bedre BD-udgivelse, end den fortjener. AV-præsentationen er eksemplarisk, og ekstramaterialet er mere end hæderligt. Fans bør ikke tøve med at købe filmen på Blu-ray.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 database 15 år siden

Synes det var en udmærket film. Ikke lige så god som Ironman og The dark knight, men meget god underholdning, som bestemt slog Ang Lee's version, i hvert fald for mit vedkommende.
4/6
Gravatar

#12 Bony 15 år siden

Jeg har ikke set denne her men det kunne da være at man skulle anskaffe sig den, bare på grund af billede og lyd. Har for den sags skyld heller ikke set Ang Lees version, men det lyder jo ikke just som om at jeg er gået glip af noget. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#13 rasmusv 15 år siden

The Incredible Hulk sutter ganske meget løgsovs. Filmen er halvanden time for lang - og det gør ondt langt ind i sjælen hver gang Liv Tyler deltager i en scene. Historien er ligegyldig og skuespillet er fra alle sider ringe til middelmådigt. Effekterne, billedet og lyden er gode, men sammenholdt med andre fakta ser man det ikke fordi man allerede er lullet i søvn og egentligt ligeglad hvad der sker i filmen. Det eneste som fik et smil på læben igennem hele filmen var introens reference til stark industry og mr. stark rekrutering til avenger sidst i filmen. men 20 gode sekunder af 2 timer og 10 minutter er altså for lidt.

Undgå denne miserable affære. Den kandiderer klart til år 2008's dårligste [absurd dyre] film - kun overgået af Wanted.
1/6.
Gravatar

#14 database 15 år siden

#13 Alene din kommentar om Wanted, får mange til ikke at tage din kommentar seriøst.
Gravatar

#15 Bony 15 år siden

#14 - Sådan tænkte jeg også. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#16 rasmusv 15 år siden

#14/#15 - Jeg gætter på i ikke har set Wanted?
Gravatar

#17 database 15 år siden

#16 Jeg kunne spørge dig om nøjagtigt det samme.
Gravatar

#18 rasmusv 15 år siden

#17 Selvfølgelig har jeg set den. Det er en tom og hjernedød farce som i kraft af effektorgiet og efterarbejde/klipning ville have haft noget at byde på i år 1997. Historien er ikke eksisterende. En væv der væver binær "du skal dø" kode af sig selv? Hvor tyndt kunne det blive - og hvem med en IK over 25 kunne ikke regne ud Morgan Freeman er skurken? Comon det kan selv uwe boll eller paul wsa klare bedre.
Sidehistorierne er ren fyld. Det eneste det lykkedes Bekmambetov at bruge dem til er endnu mere bullet time og effekt orgie. Ja det så da fedt ud med med keyboardtasterne og tanden som flyver i fuck you formation men hvor var det historien uvedkommende og ligegyldigt. Hvis historien er direkte overført fra tegneserie så skulle man nok have genorvejet om det faktisk giver mening at bruge den.
Historien er ligeså så forudsigelig at filmen tager skade af det. 6:10 da supergeværet skyder "mr. Anderson" så ved man ligesom hvad det ender med. Hans far alias skurken skyder ham jo aldrig - det er jo så tydeligt at det er hans rigtige far. Og pinligheden fuldendes med "luke, i'm your father"-scenen. Det gjorde ondt helt ned i tæerne på mig.
Karaktererne er ligeså dybe som en flad tallerken og skuespillet fra biskuespillerne hæmmes deraf. Hovedpersonen virker som en dårlig klon af LaBeouf og er bare gennemført irriterende at høre og se på. Filmen forsøger at tage sig selv alvorligt, men den kan jo aldrig blive alvorlig når miljøet forsøger at fremstå virkeligt, men alligevel kører en dodge viper? og isbil/hundefangerbil lige hurtigt. Hovedpersonen får smadret benene af dodge viperen, men hvad skete der med ham - absolut ingenting. Der sker ingenting med ferrarien indtil puf magisk klipning så er den totalt smadret.
Effekterne og efterarbejde er til tider fantastisk. Første gang han skyder med supergunnen er godt lavet, men der er alt for meget og filmen går med kompromi med sig selv i at vise den ene bedre effekt end den anden. Effekter er til for at gøre en film bedre. En film bør ikke alene være lavet for at vise effekter.
I den rigtigt alvorlige del kommer man så til ripoff/kliche elementerne i filmen. Det er for mig ikke noget problem i sig selv at finde inspiration i andre film, men når det er det eneste filmen har at byde på er fede scener så bør man sgu ikke efter bare 4 minutter og 30 sekunder tænke hov er det the matrix jeg har sat mig til at se? Sådan forsætter det igennem hele filmen og det toppes halvvejs med "luke, i'm your father"-scenen for kort derefter for at fortsætte i the matrix (forhalsscene) kort derefter igen.
Klipningen er meget virkefuld nogle gange. Men please styr det. Filmen vælter rundt i nærmest 90 minutter som om det var en pseudo dogmefilm. Bilscenen i starten nærmest give epileptiske anfald.

Jeg skrev '97 til at starte med, med vilje. Der startede Spawn transferen at tegneserier til det store lærrede med et virkelighedsnært effektorgie. Siden da er det også lykkedes at forene det med god historie. Wanted formår stadigvæk kun den ene del og lider seriøst under, bare for at nævne nogle ting, det jeg kort har opsummeret ovenfor. Der er ikke noget at komme efter i den film - heller ikke når man kobler hjernen fra.
Gravatar

#19 Slettet Bruger [3005735784] 15 år siden

Lidt spoilertags ville have gjort underværker.
Gravatar

#20 database 15 år siden

#18 Seriously, hvor har du kopieret den anmeldelse fra ?

Skriv ny kommentar: