Jeg havde ikke den der umiddelbare førstegangsoplevelse af ren perfektion, da jeg så “Inside Llewyn Davis”. Ikke som med “No Country for Old Men” eller “The Big Lebowski”. Jeg kendte ikke sangene og plotløsheden virkede næsten arrogant. Selv for filmskabere, der har givet mig oplevelsen “A Serious Man”. Men måske anden gang. Imens jeg skriver, spiller soundtracket: ”Hang me, oh hang me.” Hæng i, Llewyn Davis – jeg har lyst til at se din film igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ispep 10 år siden

Glæder mig. Coens er blandt de få der stadig holder et meget højt niveau.
Gravatar

#2 Mads83 10 år siden

Købte lp'en for et par måneder siden og den har også kørt sine mange ture. Glæder mig til filmgensynet :)
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

Genså den med store højtalere i går. Elsker den her film. Endnu mere nu, hvor soundtracket er blevet skamhørt i mellemtiden. Lad det ledsage din fredag:
Gravatar

#4 Ispep 9 år siden

Den var da dybt skuffende, Morten ;)
Gravatar

#5 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#4 Synes du? Ikke for mig - moderne antihelt-odysseus pakket ind i folk med Justin T på sidelinjen er lige mig :)
Gravatar

#6 Ispep 9 år siden

#5

Den ramte desværre ikke mig. Kunne slet ikke forstå filmen var sidste års mest anmelderroste. Jeg skrev kort om den i "what we saw" tråden, men overall fandt jeg den uengagerende (teknisk ferm film). Flere ting følte jeg var overladt lidt til tilfældighederne og savnede generelt noget mere slagkraft af Coen's - som jeg normalt godt kan lide. Har ikke været imponeret siden No Country for Old Men, selvom True Gritt var ganske fornøjelig western. Justin T fandt jeg sgu ringe :)
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#6 Nu var 'No Country for Old Men' jo også helt deroppe, hvor vi hos mig taler blandt de bedste film overhovedet. Men jeg er nok delvist fanboy-inkompetent mht. brødrene. Kun The Ladykillers, der ikke rigtigt virker for mig.
Gravatar

#8 Brodersalsa 9 år siden

Jeg var også meget betaget af Llewyn Davis. Ocsar Isaac er intet mindre end fremragende i sin portrættering af en kriseramt (mildt sagt) mand, som rent faktisk har et talent, men hele omverdenen kæmper imod ham. En meget stærk historie, med lækker musik! :)

Skriv ny kommentar: