“Iron Man 2” er en spændende superheltefilm med for lidt action og for mange karakterer. Men især takket være Robert Downey Jr.’s enestående entusiasme keder man sig ikke ét eneste sekund. “Iron Man 2” er langtfra en af årets bedste film, men denne Blu-ray har allerede indfundet sig på listen over årets bedste udgivelser. AV-præsentationen er simpelthen ufejlbarlig, og mængden af underholdende ekstramateriale er næsten overvældende. Et must for fans, og selv skeptiske sjæle bør tage et nærmere kig på skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 T-1000 13 år siden

vil gi' den 3/6 stjerner
Iron Man 1 får 5/6 stjerner

Men hold kæft hvor ser den godt ud i HD

#2 Køb den i Blockbuster, så får du Tomb Raider med på DVD
Pain can be controlled - you just disconnect it.
Gravatar

#12 dewin 13 år siden

#11
Rettelse: Køb den i Blockbuster, få Tomb Raider gratis med på DVD, indbyt Tomb Raider DVD'en med det samme i BLockbusters byttebørs, og scor 7 kroners modregning på købet af Iron Man 2... det er sq da en fremgangsmåde!
Gravatar

#13 Lord Beef Jerky 13 år siden

7 (!) KRONER!!!!!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#14 filmz-ab 13 år siden

Kunne meget bedre lide den første. Denne her var faktisk lidt kedelig. For lidt action, for meget snak om ingenting, kikset skurk, ikke altid veltimet humor. Kan ikke blive mere end 3/6
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#15 Nukleon 13 år siden

Jeg syntes den var OK, men langt fra den første; Favreau har helt klart fået for løs snor: Hans egen birolle som Happy Hogan er komplet latterlig, der er absolut ingen grund til at Scarlett Johannson er I filmen, udover hendes krop, Mickey Rourke ødelægger sin egen screentime ved at have bragt den skide fugl ind i billedet, både Hammer og Senatoren fremstår alt for useriøse til på nogen måde at have de stillinger de har, hele subplottet med Tony's sygdom opløses alt for klodset, og har slet ingenting lært af Armor Wars/Demon in a Bottle, som der ellers blev lovet.

IMHO skulle Scarlett og Happy skrives helt ud for at gøre plads til Rourke og Rockwell, samt mere action, og alt tosseriet med Stark's forgiftningsproblem burde have været erstattet af alkoholisme. Problemet er dog ikke bare Favreau's, men også I stor grad manuskriptforfatteren Justin Thereux der åbenbart ikke har forstand på andet end platte komedier. Måden han håndterer konflikt på ligner noget man finder I en danskstil fra 8. klasse.

Så alt i alt, fyr Thereux, giv Favreau halsbånd på, og læg så meget pres på ham at giver os noget af den magi der var i den første.
Gravatar

#16 myshkin 13 år siden

3/6

Alt for meget snik-snak og for lidt action. Også lidt banal humor ala .. gulp.. Transformers 2. Og så kan Rourkes karakter helt fantastiske ting med et keyboard. Og Pepper
efter at ca. halvdelen af byen er sprunget i luften opfører sig underlig upåvirket af situationen
. Alt sammen noget de kunne have gjort bedre.

Sam Rockwell var som altid herlig. Han har karisma.
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#17 zamm- 13 år siden

Er enig i anmeldelsen, især det med at Robert Downey Jr. spiller fabelagtigt! :D 4/6
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#18 mar16 13 år siden

Iron man er for mig ikke egentlige superhelte-film, siden Tony Stark ikke lider af nogle tragiske depressioner som Spiderman eller Batman. men det derfor jeg godt kan lide filmene!:D
ikke at batman og spiderman er dårlige. det bare rart at kunne slå hjernen fra og have det sjovt og det kan man med IM.
Gravatar

#19 evermind 13 år siden

#18 Så det er m.a.o. tragiske depressioner, der gør folk til superhelte?

Spøjst, her troede jeg, det var at kunne præstere noget ekstraordinært og handle, du ved, heltemodigt ...? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: