”Det slutter her,” lover og truer Bourne til slut. Endnu en slem sniper skal fanges. Den har jeg hørt før. Sådan sagde han også i “Ultimatum”. Men der er altid en ny CIA-skid, der stinker. Et nyt Treadstone, der skal infiltreres. En hemmelig kilde, der skal mødes på en plads et sted i Europa. En ny fortid, der skal belyses. En faderskikkelse, der skal konfronteres. Det er det, Bourne er født til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 KasperBS 7 år siden

Ganske udemærket. Men meget det samme! Men håber snart på en anden instruktør end Paul Grengass, synes hans stil virker lidt for "realistisk" og dokumentaragtig med det håndholdte kanera. 1eren og 2eren er stadigvæk favoritterne.

4 ud af 6 stjerner herfra.
Gravatar

#2 gladiator 7 år siden

For mig rangeres de således:

Bourne Ultimatum 6/6
Bourne Supremacy 5/6
Jason Bourne 4/6
The Bourne Identity 4/6

Imponerende filmserie so far. 4'eren er meget "det samme", men det er Bond og alle andre filmserier vel egentlig også? Det ændrer ikke på, at det stadig er voldsomt underholdende. 3'eren er bare noget nær den perfekte spionfilm, i mine øjne.

4'eren her var dog solid, uden at være unik. Han gør det kanon, er vild med at årene har sat sig, og glæder mig til den eventuelle 5'er, der venter rundt hjørnet :)
Gravatar

#3 KasperBS 7 år siden

Bourne 1: 6 stjerner
Bourne 2: 6 stjerner
Bourne 3: 5 stjerner
Bourne 4: 3 stjerner
Bourne 5: 4 stjerner
Gravatar

#4 Ceepa 7 år siden

Så den i går. Havde de droppet de 2 biljagter og havde lavet dem til fods i stedet, ville det være mere optimalt. Og skru nu ned for det makværk af kampscener... :\ Det er for nemt at lave kampscener, når man kun ser ansigter. 4/6 stjerner her fra. Når der ikke er kamp, så fanger denne film mig helt vildt! Men biljagten/kampscenen til sidst trækker filmen så langt ned i sølet. Hvor er det vildt, man kan lave så sindssygt meget overdrev i en scene på 10-15 minutter.
Gravatar

#5 JasonBorn 7 år siden

Synes efterhånden at der er gået lidt af det samme i filmserien om Jason Bourne, men er alligevel imponeret at deres kampscener stadig er fuld fungerende og stadig utroligt underholdene.

Jeg vil rate de forskellige film på denne måde:

Bourne Ultimatum : 8 ud af 10 stjerner
The Bourne identity : 5 ud af 10 stjerner
Jason Bourne : 5 ud af 10 stjerner
Bourne Supremacy : 7 ud af 10 stjerner

Dog er Jason Bourne universet utroligt underholdene, og man kan bruge timevis foran skærmen og bide tænder sammen, under de forskellige action scener.

Skriv ny kommentar: