Der er næppe tvivl om, at unge Ellen Page nok skal nå op til den øverste del af stjernehimlen inden for ganske kort tid. Mere interessant er det derfor, om manuskriptforfatter Diablo Cody har mere at byde på, eller om “Juno” blot var en enkelt strejfer fra den ivrigt blogger og filmdebutant. Svaret er forhåbentligt nej til det sidste, for om end “Juno” har sine mangler og godt kunne justeres i kanterne, så er billedet af den amerikanske ungdom godt indfanget og fint suppleret af stærkt skuespil og lårklaskende humor.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Utyske 14 år siden

#19 -

Ok.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#22 enfilmnørd 14 år siden

Jeg syntes det er en god film. Skuepil og replikker er gode. Det ER en feel-good film, men den er bestemt ikke så kliche,-fyld som mange af dens andre genre-medlemmer. Der er et eller andet charmerende over den.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#23 colette 14 år siden

19: Den mangler elegance. Filmen er ikke raffineret nok.

21: Ligegyldig kommentar. Skal man skrive 'Ok.', hver gang folk ytrer deres holdning?
Gravatar

#24 Riqon 14 år siden

#23 -

Kunne du komme med et eksempel på det? Hvis ikke, så er det selvfølgelig ok.
Angående #21, så prøvede han måske at sige lidt indirekte, du ikke selv var særlig specifik i din kritik og derfor mødte det med et tilsvarende overfladisk "Ok."
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#25 PredatorX 14 år siden

Jeg synes personligt filmen tager en smule skade af hypen omkring manuskript forfatteren. Dialogen virkede for mig en anelse søgt og kunstig. Men om den virkeligt VAR det, eller om jeg blot tillagde den det, fordi hypen lå så meget i underbevidstheden må stå hen i det uvisse.

Filmen er dog stadig god!

7/10

Dog irriterer Ellen Page mig. Jeg skulle aldrig have set Hard Candy med hende, hvor hun var så frastødende at jeg holdte med den pædofile...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#26 dolphinfriendly 14 år siden

Hånden på hjertet, så bryder jeg mig heller ikke synderligt om "Juno", selvom der bestemt er højdepunkter og bestemt fint dialogarbejde. Hele det her "ih-så-crazy-livet-er" og "ih-så-underspillet-pudsigt-det-også-er" tendens som vælter over i nærmest alle nyere amerikanske indiefilm, falder slet ikke i mit tav, selvom der er enkelte undtagelser. Særligt Ellen Paige, Miss Indie per excellance, har jeg efterhånden også fået det temmeligt anstrengt med.

Skriv ny kommentar: