Hvis man ikke er en af dem, som allerede har set og elsker/hader “Kannibal Massakren”, er der nok en grund til det. Særdeles tolerante og nysgerrige filmgangere, samt fans af gysergenrens splattede hjørne, vil garanteret fornøje sig med filmens ufornøjelighed. Men er du bare det mindste i tvivl om, hvorvidt filmen er noget for dig, så lad den trygt ligge på butikshylden. Selvom ekstramaterialet er skuffende, så er det glimrende restaureringsarbejde, der har resulteret i dvd’ens yderst imponerende AV-præsentation, nok til at gøre én meget spændt på at se, hvad det nye danske selskab Another World Entertainment vil foretage sig i fremtiden. Danske splatterfans bør i hvert fald erhverve sig denne dvd omgående.
Skriv ny kommentar:
#61 filmz-Le Samouraï 17 år siden
Ja, det er en fast ingrediens i ethvert S/M-forhold. Og så går de også rundt og spreder SARS via deres lædertøj, de perverse svin!
#62 filmz-Mizz-freak 17 år siden
Jah , selv barnlille her kan blive meget vred;D hehe
#63 Killkaj 17 år siden
#64 filmz-Omega 17 år siden
ser vi ikke film for at få fremkaldt følelser vi ellers ikke ville opleve?
Ting som vi oplever som værende " forkerte" er jo en del af dagligdagen i negerlandene. Der handler det ikke om status og penge, men om overlevelse. det mener jeg at filmen viser ganske godt.
Snape kills Dumbledore
Harry dies and Ron is the Chosen one
#65 Yoda 17 år siden
Negerlandene? Det var dog et absurd og dekadent udtryk!
#66 filmz-Omega 17 år siden
and your point is?
Snape kills Dumbledore
Harry dies and Ron is the Chosen one
#67 Yoda 17 år siden
Ja, hvad tror du? Jeg kommenterede skam blot på det smådumme udtryk, du anvender.
#68 lasse78 17 år siden
Og at du bruger fine udtryk som absurd og dekadent, giver dig ikke mere ret eller status som ord politi. OG hvis vi skal navlepille endnu mere, så må du nok selv forske lidt i hvad ordet "absurd" egentlig betyder og i hvilken sammenhæng det burde bruges. ISÆR når du sårn hænger dig i det førnævnte ord. Ordet dekadent ved jeg ikke helt hvad betyder, men det ser da meget flot ud :)
Peace dude
#64 enig
#69 Yoda 17 år siden
Siden hvornår er "absurd" og "dekadent" blevet fine ord?
I øvrigt leger jeg ikke "ordpoliti" - og "absurd" er skam brugt korrekt og efter hensigten. Men fint, at du lige smider en mening på banen.
#70 filmz-Le Samouraï 17 år siden
Efter al balladen omkring dyreslagtningerne, så synes jeg egentligt, at filmen klarer sig ganske hæderligt gennem den side. De bruges klart som kontrast mellem de "civiliserede" filmskabere og de "vilde indfødte", og skal dermed vække væmmelse og understrege filmens tanke om, hvem "de vilde" egentligt er. Derudover er scenerne ganske hæderligt filmede - bortset fra rotten, så aflives alle dyrene hurtigt og humant med at få hakket hovedet af. Og mht. rotten så føler jeg mig ikke fuldstændigt overbevist om, at skriget på lydsiden er autentisk og ikke lagt på for effektens skyld.
Man kan naturligvis diskutere, hvorvidt Kannibalmassakrens "natur kontra civilisations"-tematik og afklædning af dokumentarfilmens præmisser egentligt fungerer, fordi filmen anvender de selvsamme spekulationsgreb, som den forsøger at lægge afstand til. Men her overraskede selvdistancen mig alligevel. Kannibalmassakren gør et stort nummer ud af, at filmholdet ynder at iscenesætte for effekt, og det samme kan man naturligvis også forlænge til at gælde for filmen selv. Den punkterer desuden sin egen romantisering af motivet med "de misforståede indfødte" kontra den "overlegne, selvtilstrækkelige civilisation" ved straks efter en følsom scene, hvor musikken er med til at understrege udsagnet, at pointere, at musikken blot er en effekt, der er lagt på og dermed en manipulation af vores - tilskuernes - følelser.
Der er mange bolde i luften i Kannibalmassakren: Der er mediernes manipulation; der er spørgsmålet om, hvor langt man vil gå for den gode historie; der er de "overlegne" civiliserede hvide, som er kommet så langt væk fra naturen, at de ikke længere kan forstå at gebærde sig i den med den forsigtighed, naturen kræver, og ultimativt må miste livet; der er spørgsmålet om, hvorvidt "barbariske" skikke i virkeligheden er så meget mere uciviliserede end vores egne handlemønstre osv. osv. Deodato forsøger at sætte et punktum med sin "man kan spørge sig om, hvem de virkelige kannibaler"-kommentar. Men der er langt mere på spil i hans film end som så.
5-6/6 (skal genses)