Hvis man ikke er en af dem, som allerede har set og elsker/hader “Kannibal Massakren”, er der nok en grund til det. Særdeles tolerante og nysgerrige filmgangere, samt fans af gysergenrens splattede hjørne, vil garanteret fornøje sig med filmens ufornøjelighed. Men er du bare det mindste i tvivl om, hvorvidt filmen er noget for dig, så lad den trygt ligge på butikshylden. Selvom ekstramaterialet er skuffende, så er det glimrende restaureringsarbejde, der har resulteret i dvd’ens yderst imponerende AV-præsentation, nok til at gøre én meget spændt på at se, hvad det nye danske selskab Another World Entertainment vil foretage sig i fremtiden. Danske splatterfans bør i hvert fald erhverve sig denne dvd omgående.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chandler75 18 år siden

Men det er heldigvis efterhånden få steder i verden man slår dyr ihjel for underholdningens skyld...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#12 Patriarch 18 år siden

Sverige senest :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#13 Slettet Bruger [4050462281] 18 år siden

#10: Ja, men der er vel forskel på føde, og så på at dræbe dyr for underholdningens skyld.
Gravatar

#14 nakalay 18 år siden

#13 Så vidt jeg ved, blev de fleste dyr spist siden hen (bl.a. af lokalbefolkningen). Skildpadden, aben og formentlig også grisen.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#15 chandler75 18 år siden

# 14 Men det var vel ikke den primære årsag til at de blev dræbt...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 filmz-vassago 18 år siden

#6: Snuff-film er vel ikke kun en myte, der er fundet film hvor mennesker er blevet slået ihjel under optagelserne.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 Patriarch 18 år siden

Igen må jeg sige at jeg finder det et mirakel at ingen døde under optagelserne af Batman & Robin.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#18 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#16 - Hvor?

Snuff er en myte, som aviserne ynder at puste op med jævne mellemrum, men mig bekendt er der ikke beslaglagt et eneste eksempel på noget, der kan udlægges som snuff i ordets egentlige forstand. Der findes masser af videoer, bl.a. på nettet, der viser folk blive slået ihjel, fx. i form af henrettelser, mord på gidsler o.l., men indtil nu ingen film, der fremstiller drab, som er begået udelukkende i kommercielt øjemed (= myten om "ringe", hvor snufffilm cirkulerer).

Så vidt jeg husker, var det Larry Flynt, der for mange år siden udlovede en stor dusør for et eksemplar af 100% ægte snuff. En dusør, der til dato ikke er blevet hævet.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#19 Bohemian 18 år siden

Den udgivelse købte jeg for et stykke tid siden. Havde kun hørt og læst om "Cannibal Holocaust".

Den er ikke som andre film jeg har set, nå jeg nok sige!

Især det med dyreslagtningerne, den med skildpadden blev sku lidt ulækker.

Men syntes det var en fin nok film, kan godt lide det der lavbudgets look den har.

Læste også at scenen med aben der får skåret hovedet af, blev optaget 2 gange så de slog 2 aber ihjel.

Og det de ville vist også have taget scenen med grisen om, men de havde ikke flere grise til rådighed.
Free in serenity.
Gravatar

#20 filmz-vassago 18 år siden

#18: Det afhænger vel af definationen af betydning "Snuff"...

Nogen mener, at det kun er snuff når det er brugt i kommercielt øjemed, andre når det bliver distribueret for at underholde - og jeg har efterhånden læst et hav af andre beskrivelser og definationer på ordet. Ligeledes svinger definationen fra ordbog til ordbog - og ikke mindst på internettet er den også vidt forskellig.

Det skal jo også tages i betragtning at internettet som medie ikke var opfundet da de første definationer opstod - og distribution derfor ikke var så nemt som det er nu.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: