“Kapringen” er bestemt værd at se i biografen, hvis man vel at mærke har mod på en følelsesmæssig hård og nådesløs omgang. Alene Amalie Ihle Alstrups (Mikkels kone) grådkvalte stemme, da hun spørger, hvorvidt hendes mand stadig er i live, gør, at man skal kæmpe gevaldigt for at holde tårerne tilbage. Men når det så er sagt, så kunne man godt have ønsket, at Lindholm havde taget chancen og serveret os en mere kontroversiel og opfindsom film end det ellers veludførte, men lettere kønsløse, psykologiske drama, “Kapringen” er endt som.
#1 moulder666 12 år siden
#2 bjarke 12 år siden
#3 RasmusFL 12 år siden
slog lige over og så kun hans karakterbedømmelse, ikke filmen der var tale om. Kan dog ikke lige se for mig, hvilken film det ellers skulle være.
#4 Tarantrier 12 år siden
#5 David Munch 12 år siden
Der er lige kommet de første billeder ud til Smølferne 2! ;)
#6 RasmusFL 12 år siden
#7 moulder666 12 år siden
Efter en time tog jeg mig selv i at være helt anspændt i nakken - den følelse af afmagt og uforudsigelighed i deres situation var simpelthen så trykkende!
Nej - der er ingen pointe eller morale med filmen, men til gengæld tror jeg næsten ikke, at det er muligt at lave en mere virkelighedstro skildring af den slags situationer - og det er en oplevelse i sig selv!
5/6 herfra.
#8 MOVIE1000 12 år siden
#9 Slettet Bruger [2761682959] 12 år siden
#10 MOVIE1000 12 år siden