Årets store Robert-vinder er en af de bedste danske thrillere, jeg mindes at have set. “Kapringen” er ekstremt velspillet, vellavet, dybfølt og rystende realistisk. Billedkvaliteten er udmærket, lydsporet imponerer, og selvom man godt kunne have ønsket sig lidt mere ekstramateriale, er skiven simpelthen et must for alle, der sætter pris på et fremragende drama. Og det må vel nærmest være os alle sammen?
#1 Ericmase 11 år siden
#2 Brodersalsa 11 år siden
Din anmeldelse er spot on, og elskede afsnittet med den amerikaniseret udgave. Good job Johan!
#3 Ericmase 11 år siden
Fuldstændig enig.
Den morede jeg mig også over :)
#4 elwood 11 år siden
Var det kun os der ikke så det logiske i at han nu valgte og tage den på, han gemte den jo af vejen til og starte med netop for at de ikke skulle tage den, men nu her mod slutningen føler han sig blot som "bedste" venner med piraterne, og tænker ikke mere over det, han ku bare ha stoppet den i lommen ingen ville ha opdaget det, men han vælger og tage den på, så alle kan se den igen, but why, nej han er ikke venner med piraterne, de har ikke knyttet et bånd, han har måske lidt med ham der laver forhandlingerne, men piraterne er der fortsat, man skal ikke "udfordrer" skæbnen på den måde.
Det vi sad og snakkede om, var at det ku ha været meget mere virkningsfuld, hvis han var kommet hjem, uden kaptajnen døde, og at han så bare var helt væk fra omverden på grund af hele "oplevelsen" i stedet for at vi har den her tydelig markering af noget som han er rystet over.
Jeg vil ikke sige det med halskæden er et billigt kneb, for det fungere som sådan fint nok, det andet ville bare ha ramt endnu hårde synes vi, hvis det havde været endnu mere psykologisk, og ikke rent "visuel"
Malling spiller i øvrigt fantastisk, og jeg er vild med den måde som der nærmest trækkes en parallel mellem forhandlingerne med japanerne i starten, hvor det hele går som det skal, og han får det til den pris han vil ha, og så piraterne hvor det er en hel anden form for "kunde" han har med og gøre, der ikke er så nemme og forhandle med.
Og så er der også lidt Builett over filmen.
Slutningen, hvor Malling går ned til bilen og køre hjem, det var jo "blot" endnu en "dag" på kontoret, ved godt det strækte sig længere, men der er abre lidt den her ting med at jamen, det jo de ting som kan ske, nu skal vi videre, som da Steve McQueen kigger sig i spejlet til sidst
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 elwood 11 år siden
#6 elwood 11 år siden
Billede 1
For livet er ikke dagene der passerer... det de dage du aldrig glemmer...
Hold nu kæft! Mads Mikkelsen
Billede 2
Før Gidsel forhandlingerne kunne gå i gang for alvor, var der lige en vigtig ting der sku afsluttes...
Okay Malling, det er din tur i Wordfeud
Billede 3
They... they want Chicken Nuggets delivered by plane, No I'm not joking they have a weapon pointet at me, so pleaseeeee just give them what they want!?
Billede 4
Jeg vil godt lige ha lov til og slå fast, jeg snyder ikke i Wordfeud!, så er det altså sagt, og finder det dybt krænkene at i kan tro dette om mig
Billede 5
Hehe look look here, look... Danish Primeminister Ahhahahaaa
#7 filmkorn.dk 11 år siden
Hvad er egentlig grunden til, at den ikke dystede om Oscaren for bedste udenlandske film i stedet for den stærkt overvurderede 'En kongelig affære'?
#8 YapiYapo 11 år siden
#9 Ericmase 11 år siden
Enig, men jeg synes nu ikke at "En kongelig affære" er overvurderet. :)
#10 filmkorn.dk 11 år siden