Der er næppe tvivl om at de to “Kill Bill” film ville have fungeret bedre som en enkelt 3-timers film, med alle de unødvendige plot-digressioner og sniksnak skåret væk. Det kunne have været en dynamisk og stramt fortalt fortælling skåret ind til benet, men i stedet har vi to separate film, som er alt andet end stramt skruet sammen over de samtlige 3 timer og 54 minutter. Og så lang tid kan hverken plottet eller karaktererne holde til.
#31 Hasselguff 20 år siden
Det er ikke korrekt at "Kill Bill 2" (i anmeldelsen) bedømmes på baggrund af "Pulp Fiction"s meritter. Der foretages blot en sammenligning, hvilket er fuldt ud legitimt i denne sammenhæng.
Sammenligner man de to film har de det tilfældes, at de begge indeholder lange passager med dialog skrevet af Tarantino. Når disse meget dialogtunge sekvenser fungerer i PF skyldes det, at dialogen først og fremmest er sjov, intelligent og vitterligt slår meget præcist ned på absurditeter, som vi i et eller andet omfang kan relatere til på baggrund af hvordan vores samfund ser ud idag (eller gjorde det i 1994).
Når dialogen i mine øjne ikke fungerer i KB2 skyldes det, at den for det første ikke er specielt morsom, at den virker blottet for substans, og at jeg personligt ikke kan relatere til den. Jeg finder f.eks. ikke Bills monolog om "Superman" særligt underholdende, og mener at den rent dramaturgisk er fuldstændigt malplaceret på det valgte tidspunkt.
Hvis jeg skal høre på ti minutter lange dialoger på film, har de bare at være vedkommende og det er de ikke her - igen set med mine øjne.
#32 chandler75 20 år siden
#33 filmz-pherkel 20 år siden
Berlingske Tidende 4/6
BT: 6/6
EB: 4/6
Filmland 5/6
JP: 4/6
#34 filmz-Bluhm 20 år siden
#35 filmz-Bluhm 20 år siden
#36 filmz-karlerminven 20 år siden
Har allerede købt 1'eren og synes den var mega fed...
Tror også at 2'eren bliver mega fed!
Er det bare mig eller kan Quinten Tarantino bare godt li' at have Samuel Jackson med i sine film..
Jackson er med i Pulp Fiction, Kill Bill 2, Jackie Brown og True Romance ????
GO KILL BILL
QUINTEN TARANTINO STYRER!
What is a not-joke?
#37 filmz-pherkel 20 år siden
Ud over at være en hyldest til nørderi og kitsch generelt?
#38 filmz-Bluhm 20 år siden
#39 The Boondock Saint 20 år siden
Men jeg vil give de folk der har skrevet det ret i at den højest sandsynligt ville fungere bedere som 1 film i stedet for 2.
Al respekt til Mister Q.T, han har gjort det igen!!!
#40 aza 20 år siden
Samuel L. Jackson? Hvornår forkommer han i filmen?
*Edit* Det var lige godt satans. Troede sku ikke han var med! hehe :)
I like that boulder.
That is a nice boulder.