Robert Downey Jr. beviser endnu engang hvilket talent han er, når han ellers kan holde sig fra det hvide pulver. Han spiller Harry med glød og hjerte så man ikke kan lade være med at lide ham uanset hvor tåbeligt han bærer sig ad. Det samme kan siges om Val Kilmer, der som Gay Perry for en gang skyld har fået en god rolle, og bærer den forrygende.

Selve handlingen i “Kiss Kiss, Bang Bang” er en gang rodet og uigennemskueligt nonsens. Den er som sådan overflødig og det er lidt et problem. Selv om de gamle Chandler historiers plot ofte var kaotisk, så var de aldrig ligegyldige. Her er dialogen, om end velskrevet, blot dialog. Den handler ikke om noget særligt. Til gengæld er den vitterligt underholdende, og filmen er fyldt med små komiske perler. Hvis den ikke er en nødvendig film, så er der ingen tvivl om at den er en særdeles fornøjelig en af slagsen. Den efterlader én med et lille saligt smil på læben.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 18 år siden

Udmærket underholdning. Dog synes jeg, at filmen knækker lidt i midten og falder bort fra de præmisser den selv har stillet op og fortællerrollen bliver sat meget ud af spillet.

Downey Jr. lyser op og stjæler hele billedet i filmen. Godt gået
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 filmz-jackjazz 18 år siden

Henrik Palle gav den 4/6 stjerner i dag i Go'morgen Danmark.
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#13 filmz-msg21 18 år siden

han havde da også en super rolle i Salton Sea...
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/strandgaard
Gravatar

#14 filmz-michaell 18 år siden

Var inde og se den igår... Jeg giver den sgu 5/6! Jeg kan rigtig godt lide det der med Robert Downey Jr. som fortæller og den måde han kommenterer filmen på.

A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#15 The Insider 18 år siden

5 stjerner herfra. Djævelsk original, kæk og særdeles morsom. Den besidder også en herlig selvironi og uimodståelig drilsk charme. Plottet bliver desværre en smule rodet (især i midterdelen) og midterdelen trækker en anelse her og der, men ellers er det ganske solid underholdning, in my humble opinion.
War. War never changes.
Gravatar

#16 filmz-yoshimura 18 år siden

Hamrende underholdende! 5/6 herfra.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#17 filmz-michaell 18 år siden

Gay Perry er da også den hårdeste bøsse nogensinde!!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#18 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#16: Er dit quote ikke fra "Dunderklumpen"?
Men on topic, synes Kiss Kiss Bang Bang var en fremragende omgang nonsens på den rigtig gode måde - sjældent har jeg grinet så meget, og samtidig formår filmen at bevæge sig i alvorlige passager ind imellem uden at falde igennem. Downey Jr. og Kilmer er i topform og Michelle Monaghan er klart den sejeste heltinde jeg længe har set... for ikke at sige hot ;) En kvinde med ben i næsen (...og hvilke ben!).
Dødbringende Våben, Long Kiss Goodnight og Last Boyscout kommer end ikke sammenlagt op på denne lille humørbombe.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#19 filmz-pandora 18 år siden

@18: Jeg prøver at lade være at bemærke noget om mandlige anmeldere og kvindelige skuespillere og det særlige forhold, der synes at være imellem dem... ;)

Men jeg synes også, at filmens Harmony var den sejeste love interest/female sidekick jeg kan mindes - ikke på den typiske pludselig-jægersoldat/ninja-når-det-brænder-på - måde, men snarrådig, handlekraftig og smart på den nørdede måde - og ikke mere Bridget-Jones-klodset end alle andre ville være i et lårkort nissekostume. Jeg ville til hver en tid sætte mine penge på Harmony i en chick-figth, mod både Lara og Domino på én gang - hun er med 100% sikkerhed smartere end sine to skydegale søstre.

Ellers: Se denne film, den kunne være én af jeres bedste biografoplevelser i år. Helt klart blandt mine, fordi jeg havde glemt at action virkelig KAN underholde på den kvalitetsagtige måde, når det bruges intelligent. Dialogen er superskarp -ofte så skarp at den går henover hovedet på hovedpersonen Harry - og den tykke version af Val Kilmer er den koldeste, klogeste, mest underspillet velspillede LA-detektiv på denne side af baren på Diskotek Pan.
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#20 filmz-incubus 18 år siden

#17 Var det en joke? For den var faktisk meget sjov... ;-) (Hvis du forstår sådan en lille en...)

I øvrigt en rigtig underholdende film. Kan godt lide fortællemåden og dens selvironi. Håber at Downey Jr. kommer noget mere på banen igen... Det trænger vi sgu alle sammen til.
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."

Skriv ny kommentar: