Robert Downey Jr. beviser endnu engang hvilket talent han er, når han ellers kan holde sig fra det hvide pulver. Han spiller Harry med glød og hjerte så man ikke kan lade være med at lide ham uanset hvor tåbeligt han bærer sig ad. Det samme kan siges om Val Kilmer, der som Gay Perry for en gang skyld har fået en god rolle, og bærer den forrygende.
Selve handlingen i “Kiss Kiss, Bang Bang” er en gang rodet og uigennemskueligt nonsens. Den er som sådan overflødig og det er lidt et problem. Selv om de gamle Chandler historiers plot ofte var kaotisk, så var de aldrig ligegyldige. Her er dialogen, om end velskrevet, blot dialog. Den handler ikke om noget særligt. Til gengæld er den vitterligt underholdende, og filmen er fyldt med små komiske perler. Hvis den ikke er en nødvendig film, så er der ingen tvivl om at den er en særdeles fornøjelig en af slagsen. Den efterlader én med et lille saligt smil på læben.
#11 Spanner 18 år siden
Downey Jr. lyser op og stjæler hele billedet i filmen. Godt gået
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#12 filmz-jackjazz 18 år siden
#13 filmz-msg21 18 år siden
#14 filmz-michaell 18 år siden
#15 The Insider 18 år siden
#16 filmz-yoshimura 18 år siden
#17 filmz-michaell 18 år siden
#18 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Men on topic, synes Kiss Kiss Bang Bang var en fremragende omgang nonsens på den rigtig gode måde - sjældent har jeg grinet så meget, og samtidig formår filmen at bevæge sig i alvorlige passager ind imellem uden at falde igennem. Downey Jr. og Kilmer er i topform og Michelle Monaghan er klart den sejeste heltinde jeg længe har set... for ikke at sige hot ;) En kvinde med ben i næsen (...og hvilke ben!).
Dødbringende Våben, Long Kiss Goodnight og Last Boyscout kommer end ikke sammenlagt op på denne lille humørbombe.
#19 filmz-pandora 18 år siden
Men jeg synes også, at filmens Harmony var den sejeste love interest/female sidekick jeg kan mindes - ikke på den typiske pludselig-jægersoldat/ninja-når-det-brænder-på - måde, men snarrådig, handlekraftig og smart på den nørdede måde - og ikke mere Bridget-Jones-klodset end alle andre ville være i et lårkort nissekostume. Jeg ville til hver en tid sætte mine penge på Harmony i en chick-figth, mod både Lara og Domino på én gang - hun er med 100% sikkerhed smartere end sine to skydegale søstre.
Ellers: Se denne film, den kunne være én af jeres bedste biografoplevelser i år. Helt klart blandt mine, fordi jeg havde glemt at action virkelig KAN underholde på den kvalitetsagtige måde, når det bruges intelligent. Dialogen er superskarp -ofte så skarp at den går henover hovedet på hovedpersonen Harry - og den tykke version af Val Kilmer er den koldeste, klogeste, mest underspillet velspillede LA-detektiv på denne side af baren på Diskotek Pan.
#20 filmz-incubus 18 år siden
I øvrigt en rigtig underholdende film. Kan godt lide fortællemåden og dens selvironi. Håber at Downey Jr. kommer noget mere på banen igen... Det trænger vi sgu alle sammen til.