Robert Downey Jr. beviser endnu engang hvilket talent han er, når han ellers kan holde sig fra det hvide pulver. Han spiller Harry med glød og hjerte så man ikke kan lade være med at lide ham uanset hvor tåbeligt han bærer sig ad. Det samme kan siges om Val Kilmer, der som Gay Perry for en gang skyld har fået en god rolle, og bærer den forrygende.

Selve handlingen i “Kiss Kiss, Bang Bang” er en gang rodet og uigennemskueligt nonsens. Den er som sådan overflødig og det er lidt et problem. Selv om de gamle Chandler historiers plot ofte var kaotisk, så var de aldrig ligegyldige. Her er dialogen, om end velskrevet, blot dialog. Den handler ikke om noget særligt. Til gengæld er den vitterligt underholdende, og filmen er fyldt med små komiske perler. Hvis den ikke er en nødvendig film, så er der ingen tvivl om at den er en særdeles fornøjelig en af slagsen. Den efterlader én med et lille saligt smil på læben.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-johnkimble 18 år siden

Val Kilmer der for en gangs skyld har fået en god rolle? Hvad kalder du så hans rolle i Heat ;)

Men filmen lyder faktisk helt ok.
Gravatar

#2 chandler75 18 år siden

"Heat" er også kun 10 år siden... :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-michaell 18 år siden

Jeg elsker The Long Kiss Goodnight, Last Boy Scout og Lethal Weapon filmene så jeg håber sgu også den her film er i samme stil...
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#4 filmz-d4||3 18 år siden

hehe hans rolle i heat? det er jo trods alt en gammel film nu, så den gælder vidst ikke..
Gravatar

#5 filmz-Bruce 18 år siden

Han var super i Wonderlands!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-sparrowed 18 år siden

Det er sgu lang tid siden, jeg så denne her i vores lokale bio.

Tror det var i August jeg så den til snigpremiere

Den er ret underholdende.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#7 Skobbolop 18 år siden

7,9 på imdb er heller ikke helt ringe..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#8 El vez 18 år siden

#5 Enig, men den var ellers godt på det jævne den film.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 filmz-jackjazz 18 år siden

Godt nok er "Heat" gammel, men det gør vel ikke Val Kilmers præstation mindre. Når det er sagt, så synes jeg dog ikke, at det er hans bedste rolle - den ære må tilfalde rollen som Doc Holliday i "Tombston" - Damn, det gør han altså godt - Elsker scenen, hvor han spinder koppen rundt om fingeren.

Forøvrigt må man give anmelderen rendt i, at det er synd, at Robert Downey Jr. ikke altid har kunnt holde sig clean, for han kan dælme spille skuespil, når han er ovenpå - det indlysende eksempel er selvfølgelig "Chaplin" - Fantastisk præstation.

Tilbge til den omhandlede film - Det lyder som en rigtig god film, som jeg vil glæde mig til at se - Tror jeg vil prøve at komme i biffen i denne weekend og se den.

// JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 18 år siden

#8 Må tilstå, jeg synes den var superfed :)

Jyllandsposten giver iøvrigt KKBB og Four Brothers 6 stjerner.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: