Fjollet humor er i der i det hele taget overvældende meget af i filmen, og selvom enkelte episoder fungerer, så forbliver lattermusklerne for det meste ganske uberørt. For mange gange sidder man tilbage med følelsen af, at det er manuskriptet snarere end hovedpersonerne, der styrer handlingen og bestemmer, hvad der nu skal ske. Til gengæld er trekløveret i hovedrollerne velspillende, og ikke mindst Nicolaj Kopernikus’ identitetssøgende figur bliver en bærende kraft for filmen. Det er først og fremmest hans dilemma, man som tilskuer kan forholde sig til, og det bliver også det element, der forhindrer filmen i at gå helt til bunds. Når han er på lærredet, fornemmer man en vis pondus bag filmens historie. Resten af tiden er der mere vægt i de glatbarberede boller.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 davenport 12 år siden

Så den til formiddag, da kolleger havde prist den til skyerne. Min leder fortalte, at hun ofte havde grinet så højt, at hun ikke havde hørt næste replik.... O.o
Der var et par tø-hø hen af vejen, ellers synes jeg sgu nærmest den var deprimerende. (Det kan så hænge sammen med min alder....)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 dslacker 12 år siden

Filmens primære problem er at stort set alle roller ud over vores 3 venner spilles elendigt og er grotesk kunstige postulater. Det er synd, for der er absolut gode ideer imellem alle plathederne.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#13 davenport 12 år siden

Jeg synes det er en typisk, dansk film. De samme skuespillere og folk bag, der laver den samme film igen og igen. Men det må jo kradse noget mønt ind, siden den går hver gang..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: