Årets største Oscar-sluger er en flot, vittig og rørende affære, hvori det spektakulære samspil mellem Colin Firth og Geoffrey Rush er hovedattraktionen. Det er en skam, at “Kongens store tale” ikke ser bedre ud på Blu-ray, end den gør, når nu filmen er så smuk, men skivens lydspor er til gengæld glimrende, og det samme er det meste af ekstramaterialet. En kongelig udgivelse af en (i mere end én forstand) majestætisk film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Babo84 12 år siden

Ikke mere end en 4'er herfra - i bedste fald.
Gravatar

#12 The Insider 12 år siden

#8, uha, ikke helt let... Men jeg har anmeldt både "127 Hours", "Toy Story 3" og "Winter's Bone" til 6 stjerner, hvilket jeg naturligvis står ved, og ud af de tre er jeg nok mest begejstret for 127 - som i øvrigt på ingen måde er nogen regulær Oscar-film, synes jeg. Jeg er også enormt begejstret for "Black Swan", "The Social Network" og "Inception", mens jeg endnu ikke har set "True Grit" eller "The Kids Are All Right". Har dem dog stående og glæder mig til at få dem set :-)

#9, naturligvis! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 Batsy 12 år siden



The Insider (12) skrev:
#8, uha, ikke helt let... Men jeg har anmeldt både "127 Hours", "Toy Story 3" og "Winter's Bone" til 6 stjerner, hvilket jeg naturligvis står ved, og ud af de tre er jeg nok mest begejstret for 127 - som i øvrigt på ingen måde er nogen regulær Oscar-film, synes jeg. Jeg er også enormt begejstret for "Black Swan", "The Social Network" og "Inception", mens jeg endnu ikke har set "True Grit" eller "The Kids Are All Right". Har dem dog stående og glæder mig til at få dem set :-)

#9, naturligvis! :-)


Har ikke set 'The Kids are all right' men True Grit er en fremragende film, den fortjente en nominering for bedste film 8-P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#14 Therien 12 år siden

Batsy (13) skrev:
The Insider (12) skrev:
#8, uha, ikke helt let... Men jeg har anmeldt både "127 Hours", "Toy Story 3" og "Winter's Bone" til 6 stjerner, hvilket jeg naturligvis står ved, og ud af de tre er jeg nok mest begejstret for 127 - som i øvrigt på ingen måde er nogen regulær Oscar-film, synes jeg. Jeg er også enormt begejstret for "Black Swan", "The Social Network" og "Inception", mens jeg endnu ikke har set "True Grit" eller "The Kids Are All Right". Har dem dog stående og glæder mig til at få dem set :-)

#9, naturligvis! :-)


Har ikke set 'The Kids are all right' men True Grit er en fremragende film, den fortjente en nominering for bedste film 8-P


Helt enig, fabelagtig film 6/6
Gravatar

#15 cronick 12 år siden

Nu må I sgu' styre jer. True Grit var en udmærket film, men så heller ikke mere. Gassen gik ud af ballonen i slutningen af filmen, og prøvede at redde sig med cliché på cliché. Den indeholder nogle fine skuespilpræstationer, hvilket bærer filmen hele vejen. At indstille filmen til en oscar-nominering for bedste film er fuldstændig ude af proportioner. Vi er ovre i skuespil-nomineringer i stedet, hvis vi skal snakke oscars.

Kongens store tale derimod formåede at bibeholde interessen gennem hele filmen, på trods af at have et udadtil kedeligt tema. Det er film når det er bedst - kunne tage imod skeptiske biografgængere på vej ind i salen, og sende glade og overraskede mennesker ud af den igen.
Gravatar

#16 Collateral 12 år siden

cronick (15) skrev:
Vi er ovre i skuespil-nomineringer i stedet, hvis vi skal snakke oscars.


Det samme kan imo siges om Kongens tale. Er dog ikke enig omkring "True Grit".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17 IK 12 år siden

cronick (15) skrev:
Gassen gik ud af ballonen i slutningen af filmen, og prøvede at redde sig med cliché på cliché.


Haha spot on. Ganske enig

The Insider (12) skrev:
Jeg er også enormt begejstret for "Black Swan", "The Social Network" og "Inception",


Sjovt at du ikke nævner The Fighter. Var den forglemmelig? ;)
Gravatar

#18 Collateral 12 år siden

IK (17) skrev:
Var den forglemmelig? ;)


Jep :D (Ved godt spørgsmålet ikke var rettet til mig.)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 The Insider 12 år siden

#17, hov, den havde jeg helt glemt :-) Men nej, jeg var virkelig positivt overrasket over "The Fighter" ovenpå den fuldstændig rærlige trailer. Den var langt mere sober, end jeg havde forventet. Traditionel, men rørende. Jeg kunne lide den omtrent lige så meget som de fleste nominerede film :-)
War. War never changes.
Gravatar

#20 Babo84 12 år siden

#15

Enig. True Grit var squ heller ikke bedre, og Bridges synes jeg egentlig var trættende at høre på - helt ærligt, så god var han altså ikke. Ocaren burde helt sikkert have gået til Bardem.

Skriv ny kommentar: