Enormt velspillet, visuelt betagende, grotesk morsom og aldeles hjerteskærende – Peter Schønau Fogs “Kunsten at græde i kor” er et formidabelt dansk drama, der er lysår foran prisbelønnet skrammel som “Drømmen”. Både filmens billed- og lydside præsenteres næsten optimalt på dvd, men manglen på ekstramateriale er ærgerlig. Men har man blot den mindste interesse for film produceret indenfor kongerigets landegrænser, så er udgivelsen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Har ikke set den, men har hørt at den skulle være elendig...
Er den værd at se?
Gravatar

#2 inflector 16 år siden

#1 læs anmeldelsen....
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#3 Noccio 16 år siden

#1 haha.. nice goin' ;)
Gravatar

#4 filmz-Kragmose 16 år siden

Vi har lige set den i klassen, rigtig god til skolearbejde, meget at analysere :P
Og også en rigtig god film.
Gravatar

#5 moulder666 16 år siden

Hmm - sjældent er jeg parat til at give en anmelder så meget ret - jeg synes den her film er ekstremt god...jeg ville nok have givet den 5/6, hvis ikke det var fordi den var sønderjysk (godt nok taler de sønderjysk "light", but still)

så et lidt ufortjent 6/6 herfra! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

Det forlyder, at der kommer en 2'er.

Kunsten at pisse i takt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Melisande 16 år siden

Til nr.6. Jeg kunne ikke lade være med at gå ind under din profil for at se hvilken filmsmag du har. Her ser det ud til, at du har mannge kvalitetsfilm på din liste. Hvordan kan du så ytre dig så plat og useriøst som i din kommentar herover?
"Kunsten at græde i kor" er i mine øjne en af de bedste danske film i lang tid. Dens stille, men ubønhørlige, boren sig ind i mit system var svær at ryste af.
Gravatar

#8 Bobby Singer 16 år siden

# 7 - Efter denne platte ytring, kunne jeg ikke lade være med gå ind under din profil, for at se hvilken filmsmag du har og til min store forskrækkelse, viser det sig, at du slet ikke har nogen filmsmag, for der er ikke nogen film på listen.
Idjit
Gravatar

#9 mar16 16 år siden

titlen skræmmer de fleste væk, da det lyder som endnu en højtidelig omgang sludder.

humor? hvor? jeg kan på ingen mulig måde se at den her film skulle være decideret sjov. den er meget alvorlig og voldsom. det værste er det vist nok er en sand historie. ihvertfald lidt af den.
Gravatar

#10 The Insider 16 år siden

#8, du ville måske også have spottet, at Melisande tydeligvis er en forholdsvis ny bruger, der formentlig intet kendskab til bruce som bruger har, og dermed ikke kan vide, om han er ironisk eller ej. Sådan en antagelse ville jeg ikke kalde plat.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: