Omsider har Curtis Hansons begavede og fængslende mesterværk fået den hjemmevideoudgivelse, den fortjener. Det er ganske vist en skam, at filmens billedside ikke er blevet restaureret en smule bedre, men “L.A. Confidential” lyder glimrende i HD, og ekstramaterialet er både informativt og underholdende. Uundværlig.
#21 elwood 15 år siden
Bevares det er stadigvæk en god film, men det er ikke en film jeg ser gentagne gange, hvorimod L.A Confidential har jeg set en del gange. Men begge film har sine styrker, og ikke mindst et godt cast.
speaking of spoilers hvad er det inklusive et af de mest chokerende af slagsen til dato, der kickstarter filmens sidste akt med et altoverdøvende brag
Kan godt være det bare er lang tid siden jeg sidst har set den, men synes ikke der var noget holy moly ala.
Alle spoilers omhandler The Usual Suspects så har du ik set den styr udenom.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#22 filmz-Bruce 15 år siden
Og mener ikke L.A. har noget holy moly, blot et godt plot, godt skuespil, fed noir stemning, et suverænt cast og en Guy Pearce i topform. Nå ja og et vidunderligt soundtrack.
#23 Highland Park 15 år siden
Det synes jeg dog ikke kommer som den helt store overraskelse.
Og jeg synes bestemt heller ikke, at der er tale om et "sindsoprivende klimaks, som ikke blot tvinger seeren ud på sofakanten, men op i oprejst position."
Men nu har filmen heller aldrig sagt mig noget (og det er længe siden, jeg sidst har set den så ret mig endelig, hvis jeg husker forkert angående de to spoilere). Jeg finder den stilren, velspillet og velskrevet men også ret så kedelig og forudsigelig. Curtis Hanson har aldrig lavet noget, der kunne få mit pis i kog.
Desuden blev jeg fælt skuffet over afslutningen på filmens klimaks;
#24 elwood 15 år siden
Og det er en del år siden jeg så den for første gang 8-)
#25 filmz-Bruce 15 år siden
Kim Bassinger can be my wingman anytime!!!
#26 elwood 15 år siden
Im confused now.
#27 filmz-Bruce 15 år siden
#28 elwood 15 år siden
#29 The Insider 15 år siden
#30 Highland Park 15 år siden
Jeg kan dog ikke se, hvad ens forhold til filmen har så meget at gøre med, hvor overrasket man bliver. Det har en del med graden af indlevelse at gøre, jovist, men nu levede jeg mig så godt ind i historien, som jeg kunne og sad altså ikke og forholdt mig køligt og distanceret til alt, hvad der foregik på lærredet (og jeg havde jo heller ikke set filmen før og derfor heller ikke bedømt den på forhånd). Som sagt synes jeg blot ikke, at det kommer som den helt store overraskelse. Længere er den sådan set ikke.
Men det er da interessant at høre, hvordan du og mange andre oplevede det. :)