Omsider har Curtis Hansons begavede og fængslende mesterværk fået den hjemmevideoudgivelse, den fortjener. Det er ganske vist en skam, at filmens billedside ikke er blevet restaureret en smule bedre, men “L.A. Confidential” lyder glimrende i HD, og ekstramaterialet er både informativt og underholdende. Uundværlig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 15 år siden

The Usual Suspects er en film der altså bare er best første gang
Hemmeligheden bag Keyser Soze er ikke så stor anden gang man ser filmen


Bevares det er stadigvæk en god film, men det er ikke en film jeg ser gentagne gange, hvorimod L.A Confidential har jeg set en del gange. Men begge film har sine styrker, og ikke mindst et godt cast.

speaking of spoilers hvad er det inklusive et af de mest chokerende af slagsen til dato, der kickstarter filmens sidste akt med et altoverdøvende brag

Kan godt være det bare er lang tid siden jeg sidst har set den, men synes ikke der var noget holy moly ala.
the reveal i The Usual Suspects
i filmen.

Alle spoilers omhandler The Usual Suspects så har du ik set den styr udenom.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 filmz-Bruce 15 år siden

Enig Elwood. Var blæst væk første gang jeg så Usual Suspects, men gensynet for et par år siden var godt nok en flad affære. Det må være the Sixth Sence of Singer.

Og mener ikke L.A. har noget holy moly, blot et godt plot, godt skuespil, fed noir stemning, et suverænt cast og en Guy Pearce i topform. Nå ja og et vidunderligt soundtrack.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 Highland Park 15 år siden

Hvad angår jeres "holy moly", mon ikke The Insider så tænker på der, hvor
det afsløres, at Dudley Smith (James Cromwell) er korrupt?

Det synes jeg dog ikke kommer som den helt store overraskelse.
Og jeg synes bestemt heller ikke, at der er tale om et "sindsoprivende klimaks, som ikke blot tvinger seeren ud på sofakanten, men op i oprejst position."
Men nu har filmen heller aldrig sagt mig noget (og det er længe siden, jeg sidst har set den så ret mig endelig, hvis jeg husker forkert angående de to spoilere). Jeg finder den stilren, velspillet og velskrevet men også ret så kedelig og forudsigelig. Curtis Hanson har aldrig lavet noget, der kunne få mit pis i kog.
Desuden blev jeg fælt skuffet over afslutningen på filmens klimaks;
en mand (sikkert en af hovedpersonerne - jeg kan ikke huske det) dukker pludseligt op af en lem i gulvet og pløkker Dudley Smith. Hvor sofistikeret...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#24 elwood 15 år siden

#24 tænkte måske det ku være det, men jeg synes faktisk ikke det overraskede mig så meget, godt nok også lang tid siden jeg har set den, og ligesom med US hehe ja vi går i forkortelser nu, har det sikkert også virket stærkest første gang.

Og det er en del år siden jeg så den for første gang 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 filmz-Bruce 15 år siden

#23 Aaaah misforstod. Jeg læste ikke Elwoods udsagn i kontekst af Insiders anmeldelse.

Kim Bassinger can be my wingman anytime!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 elwood 15 år siden

#25 Misforstod dig? aj ved du nu hvad 8-)

Im confused now.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 filmz-Bruce 15 år siden

#25 Jeg misforstod dit holy moly :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#28 elwood 15 år siden

#27 Ahh ok.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 The Insider 15 år siden

#23,
Jeg var i hvert fald fuldstændig blæst væk. Jeg husker faktisk tydeligt, at jeg øjeblikkeligt tænkte "Ha, det må være en insider-spøg imellem Dudley og Vincennes - de skyder med blanks!", og blev ved med at tænke det i adskillige sekunder, før den ubehagelige sandhed gik op for mig :-) Alle jeg har vist den til, har haft samme reaktion. Men hvis man i forvejen ikke kan lide filmen... Og der er ikke nogen mand, som dukker op af en lem i gulvet og pløkker Dudley :-) Crowe dræber en anonym lømmel fra en lem i gulvet, men Dudley bliver først skudt i ryggen udenfor af Guy Pearce - endnu en fantastisk scene i en film, der ikke indeholder andet ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#30 Highland Park 15 år siden

#29: Okay, mange tak for rettelsen mht. den anden spoiler. Så huskede jeg forkert. :)

Jeg kan dog ikke se, hvad ens forhold til filmen har så meget at gøre med, hvor overrasket man bliver. Det har en del med graden af indlevelse at gøre, jovist, men nu levede jeg mig så godt ind i historien, som jeg kunne og sad altså ikke og forholdt mig køligt og distanceret til alt, hvad der foregik på lærredet (og jeg havde jo heller ikke set filmen før og derfor heller ikke bedømt den på forhånd). Som sagt synes jeg blot ikke, at det kommer som den helt store overraskelse. Længere er den sådan set ikke.
Men det er da interessant at høre, hvordan du og mange andre oplevede det. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: