Omsider har Curtis Hansons begavede og fængslende mesterværk fået den hjemmevideoudgivelse, den fortjener. Det er ganske vist en skam, at filmens billedside ikke er blevet restaureret en smule bedre, men “L.A. Confidential” lyder glimrende i HD, og ekstramaterialet er både informativt og underholdende. Uundværlig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 database 15 år siden

#21

Jeg er helt enig med dig i, at filmen er bedst første gang. Hvis bare jeg kunne slette min hukommelse og se filmen igen. Men det jeg synes der er meget interessant, når man genser den er at finde detaljer og spor efter det man allerede ved. Selvfølgelig vil den ikke være overraskende anden gang, men netop dette mener jeg ikke gør filmen dårligere, fordi man denne gang kan lede efter detaljer.

Alle film med et godt twist, vil jo være bedst første gang, men det er ikke alle film der holder til et gensyn eller flere. Det mener jeg helt klart at "The usual suspects" gør.
Gravatar

#32 database 15 år siden

Blandt andet synes jeg ikke L.A. Confidential holder til en gensyn, medmindre det er virkelig længe siden man har set den. Men det er jo bare min mening, og der er helt sikkert mange der er lodret uenige :)
Gravatar

#33 elwood 15 år siden

Ikke så meget et twist, men en fed drejning på historien i Primer, og dens opbygning gjorde at første gang jeg havde set den, så jeg en igen lige bagefter.

men ellers ja twist's er best første gang.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#34 Patriarch 15 år siden

Jeg synes både L.A. og Usual Suspects er gensyn værd, og af samme grund. Perfekt skuespil og stemning.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#35 Highland Park 15 år siden

#33: Har du set "Primer"? Den glæder jeg mig stadig meget til at få set. :)
Hvilken dvd-udgave har du set Elwood? Og er den i fin kvalitet?
(Tilgiv mig det lille sidespring i forhold til tråden.)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#36 elwood 15 år siden

#35 Jeg har set den et utal af gange, og jeg er stadig ikke sikker på jeg har hel styr på den, der er så mange små detalje undervejs.

Har Reg. 1 udgaven og vel det en dvd, men det ser sku fint ud, den har en del mørke scener, så HD ku sikkert ikke skade men, det er historien der er vigtigst.

Nå tilbage til L.A 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#37 Highland Park 15 år siden

Tak Elwood! :) Ja, den skulle være en sand lækkerbisken for fysiknørder. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#38 filmz-Is 15 år siden

#31
Jeg er lodret uenig som du selv fint konstaterer. :)
L.A Confidential var en fed film første gang jeg så den . Det er ca. for 4 år siden tror jeg nok.:).. Men efter et gensyn fandt jeg den virkelig fabelagtig og fantastisk, og filmen blev endda en af mine favorit film. Jeg blev fascineret af stemningen, skuespillet, karakterene, plottet osv.

Insider skriver noget meget interessant i anmeldelsen, og det er også det som gjorde filmen så fænomenal for mig:

De( De tre karakterer) har hver deres styrker og svagheder, og en af de ting, der gør "L.A. Confidential" så unik, er, at ikke én eneste protagonist lægger ud med at være særlig sympatisk.
Gravatar

#39 BN 15 år siden

#38:

Ja, The Insider har ramt fuldstændig plet. Det er rart når andre kan sætte ord på for én og nøjagtigt indkredse det, som er godt ved en film.

Og L.A. Confidential steg også i min agtelse ved sidste gennemsyn. Det er en perfekt film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: