For en børnefilm er “Legenden om vogterne – Uglerne fra Ga’Hole” en ret vovet sag, hvis alvorstunge drabelige tone ligger meget langt fra de Pixar- og DreamWorks-film, vi er blevet så vant til. Filmen er bestemt også ofte lige så besynderlig og klodset som sin titel, men den er ikke desto mindre også ganske medrivende gennem store dele. Snyder har fortsat evnen til at iscenesætte pompøse adrenalinpumpende actionbrag, hvor man bliver revet overraskende meget med, og om ikke andet, så er filmen her nok den eneste gang, vi får chancen for at se ugler i bullet time – medmindre da den nye “Harry Potter”-film tager en ganske uventet drejning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Michael2t 13 år siden

Tror bare jeg springer over. Lyder som en underlig idé, der aldrig bliver gjort tilstrækkelig nyttefuld udover at den er underlig
Gravatar

#2 PJP 13 år siden

så traileren til den for lang tid siden med "30 seconds to mars - Kings & Queens" soundtrack bag den og jeg blev solgt :) så skal nok ind og se den ^^

[url] traileren der fik solgt mig :)
Gravatar

#3 Sweetiebellefan 13 år siden

Jeg tror her er et par Oscar nomineringer på vej.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#4 gi-jones 13 år siden

Ahh. At sige, at Snyder ingen sans har for humor eller ironi synes jeg godt nok er at stramme den. Og ugler har da i øvrigt et fortringligt syn mig bekendt...

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 Collateral 13 år siden

Jeg syntes filmen ser hamrende godt ud (ud fra stills altså), og det kan måske være nok til at lokke mig til at se den, om ikke andet på BD.

"Happy Feet" var også en skide flot film, så jeg er sikker på at der som minimum er nogle lækre billeder i denne film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 filmz-Sichlau 13 år siden

En hel film kun om ugler... det fungerer bare ikke rigtig for mig. Havde det været fugle i flere variationer ville det nok gå mere an. Måske er det fordi det bliver forsøgt gjort så episk, at jeg ikke kan tage det seriøst, uanset hvor godt det end fungerer.
Gravatar

#7 Nicki52 13 år siden

Skal helt klart se den på dvd.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8 davenport 13 år siden

Hvis det havde været om spurve, ja, endda om mejser var jeg solgt! Men ikke ugler. Jeg finder deres bræk ulækkert..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 13 år siden

#6 En hel film kun om mennesker... det fungerer bare ikke rigtig for mig. Havde det været pattedyr i flere variationer ville det nok gå mere an.

On a more serious note... filmen ser fantastisk flot ud, men det lader til, at samtlige anmeldere mener historien er noget rod, så jeg venter nok også til BD'en.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 andershansen 13 år siden

#4: Ganske korrekt - Ugler har et fortrinligt syn dog primært om natten. I dagslys ser de ikke helt så godt som vi mennesker, men nu foregår det meste af filmen, mig bekendt (jeg har endnu ikke set den), i mørke miljøer så mon ikke de har en fordel der...

Skriv ny kommentar: