Med “Lions for Lambs” har Robert Redford kreeret en seværdig og ikke mindst bemærkelsesværdig diskussion ud i den pågående kamp mod terror. Selv om opsætningen til dels virker påklistret og konstrueret, og handlingens spillerum til dels er utroværdig, er der alligevel en del at komme efter. Skuespillet bæres flot igennem af kompetente kræfter, men væsentligst er dog filmens mange nuancer og lag, der om ikke andet lægger op til en personlig stillingtagen. Hvis man vil en bedre verden, kan man ikke bare lade stå til, synes at være filmens ene pointe blandt mange. “Lions for Lambs” rummer både engagement, kritik og patriotisme og er en nuanceret behandling af amerikanernes militære tilstedeværelse i verdens brændpunkter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 sluppermand 16 år siden

Meget enig i anmeldelsen. En udemærket film, med gode skuespilspræstationer, men heller ikke meget mere.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 filmz-Is 16 år siden

En middelmådig film efter min mening. Den var simpelthen kedelig til tider, og synes også at den var meget rodet.
Men ja,, skuespillerpræstationerne var gode...
Gravatar

#3 FixX 16 år siden

Helt enig med #2 3/6 herfra
Gravatar

#4 Petrescu 16 år siden

Jeg må tilstå at blot jeg ser Tom Cruises navn på et dvd-cover, så mister jeg 50 % af lysten til at se en film.

Så der skal være tale om en ellers utrolig god instruktør, sublime medskuespillere eller en filmatisering af en bog jeg sætter megen pris på, før jeg gider at se en film med TomKat.
- og lige Reford & Streep synes jeg pt. ikke er nok til at opveje nævnte skuespillers tilstedeværelse.

Skriv ny kommentar: