Hvad enten man har børn eller ej, bør man ikke snyde sig selv for denne udgivelse. På trods af at det er en tegnefilm – en “børnefilm” – så er det en af de bedste der findes og den kan absolut ses af alle. Billede og lyd er virkelig helt i top og ekstra materialet er i orden hvis man ellers kan holde tungen lige i munden og navigere rundt uden problemer. Facit er at det er en udgivelse som enhver DVD entusiast bør have stående på sin hylde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Smitty 20 år siden

#10 Ja, det var det, jeg mente - hvorfor er den nye version af filmen ikke blevet kommenteret af anmelderen set i forhold til den gamle (originale) version? Det er jo meget rart at høre, om folk kan lide den nye sang.

Jeg kan dog se at Ikari kommenterer den i #3
Er der andre der foretrækker den gamle version frem for den nye?
Gravatar

#12 weebs 20 år siden

Det er ikke kun den nye sang der er smidt ind...
Der er også pillet ved Timon og Pumbas luau-sang(der hvor de distrahere hyænerne..)

det skal så lige siges at jeg kun har fået snøvlet mig til at se den danske version...nu er det jo også den jeg har på VHS ;)
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#13 The Insider 20 år siden

#9, det dannede ikke ordet "sex" (det er der mange som fejlagtigt tror) men ordet "sfx" - en reference til et af selskaberne som havde med filmen at gøre.
War. War never changes.
Gravatar

#14 azathoth 20 år siden

#12: How that?
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#15 filmz-Simba 20 år siden

Er der nogen af jer, der har kode 2 udgave, som kan oplyse mig om, hvordan jeg får den oprindelige biografudgave frem ????

På forhånd tak !
Gravatar

#16 Ikari 20 år siden

#15
Ved hovedmenuen gå ind i "Indstillinger" og vælg "Sprog".
Du kan nu vælge engelsk (normalt eller nyt mix) eller dansk tale i henholdsvis "Specialudgave" eller "Original".
Vælg nu det sprog (evt. kommentarspor) du vil have under "Original" - når du har klikket på det ønskede sprog, hopper skærmbilledet tilbage til "Indstillinger"-menuen.
I bunden af denne skærm vælger du nu at starte filmen, og (taa-daa!) den originale version bliver nu afspillet.

Ja, jeg synes også man lige skulle tænke lidt, før man fandt originalversionen på DVDen. De kunne nu godt have lavet et valg allerede i hovedmenuen, så man allerede der kunne vælge den foretrukne version.
Gravatar

#17 filmz-Simba 20 år siden

Daaa :) Ja jeg troede at her var det kun et valg mellem den gamle lyd og det nye specielle lydspor.

Tak for hjælpen Ikari - det var pænt af dig :)
Gravatar

#18 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Ja - de kunne godt have vedlagt en slags oversigtskort i stil med det, som bl. a. var med Fantasia boxen, men når man først har fundet ud af opbygningen er det jo bare at nyde at Disney Danmark endelig har lavet en god udgave til os.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#19 weebs 20 år siden

Nu da jeg har tjekket det originale danske lydspor kan jeg se/høre at Timon og Pumbas luau-sang også er ændret her... sååå.... nu forstår jeg ingen ting...?

Jeg må lige få optaget sangen fra VHS'en også poste et link til den her.. :)
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#20 azathoth 20 år siden

#19: Hvad er det de har ændret????
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: