Hvad enten man har børn eller ej, bør man ikke snyde sig selv for denne udgivelse. På trods af at det er en tegnefilm – en “børnefilm” – så er det en af de bedste der findes og den kan absolut ses af alle. Billede og lyd er virkelig helt i top og ekstra materialet er i orden hvis man ellers kan holde tungen lige i munden og navigere rundt uden problemer. Facit er at det er en udgivelse som enhver DVD entusiast bør have stående på sin hylde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-loonie 20 år siden

Der må jeg melde stor enighed med denne udmærkede anmeldelse. Jeg og ungerne! Synes det er en genial film som har bidraget til mange underholdningstimer på et VHS bånd. Det er nu blevet erstattet af den nye DVD udgivelse. Der mener jeg det samme som anmelderen, en rigtig god udgivelse!
_________________________________________
I may be wrong, but I doubt it
Gravatar

#2 Léon 20 år siden

Fuldstændig enig! Efter min mening en af Disney's største tegnefilm. Og begge disks er meget gennemført, men på samme tid også meget svært at finde rund på dem.
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#3 Ikari 20 år siden

Filmen er genial! Flot billede, lækkert lydspor...

Er enig i, at disk 2 var forvirrende at finde rundt i. Ligeledes tog det et stykke tid, før jeg gennemskuede hvordan man afspillede originalversionen af filmen. Det var da meget sjov at se hvad de havde fundet på til den nye version, men foretrækker stadig den gamle; scenen hvor Zazu bliver brugt som prøveklud for Simbas jagtevner er meget sjovere, når Zazu er bevidst om at han er "byttet"; This is so humiliating. :-)
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Dette er en fremragende film for både børn og voksne, som kan ses af både børn og voksne i alle aldre igen og igen og igen ...

Både historie, stemmer og animation er i top og denne udgave er helt fantastisk. LaserDisc'en var flot, men denne DVD overgår den fra første frame.

Tak til BVI/Disney Danmark for at give os en udgave på højde den amerikanske :)

6+/6 uden tøven !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 filmz-Infophreak 20 år siden

*host*Kimba the White Lion*host*.

Ikke at filmen ikke er vellykket, men IMO havde de ikke kommet ret langt uden "inspiration" (I ved nok... man havde ikke lige fået lavet den der aflevering til næste time, men så blev man "inspireret" af en andens opgave i løbet af frikvarteret...)
Gravatar

#6 filmz-Smitty 20 år siden

#3 Åhr, hvad!? Er den originale version også med på DVDen? Det lyder jo helt godt...


Hvorfor står der ikke noget om det i anmeldelsen? Og det lader heller ikke til, ay der er nogen kommentarer til den nye version af filmen?
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Hey Smitty !

Der er jo ikke sket de store tilføjelser, det er jo kun en enkelt sang og så er et par enkelte frames ændret (man har fjernet ordet S-E-X i en støvsky.

Lyden har fået et Boost og lyder endnu flottere nu end den gjorde før og den har nu også et særlig mix specielt designet til den, er det ting som disse du leder efter ???

Der bliver rent faktisk nævnt at man har mulighed for at vælge mellem dansk og engelsk i anmeldelsen:

Til de flotte billeder har vi dialogen bag, der både kan ses på dansk og engelsk på denne udgave. Om man hører det ene eller andet vil naturligvis være et spørgsmål om personlig præference (børnene vil naturligvis vælge den danske). Begge lydspor er fantastiske, med James Earl Jones (Mufasa) og Jeremy Irons (Scar) som højdepunkterne på det engelske og Henrik Kofoed (Timon) og Lars Thiesgaard (Pumba) på det danske.

Spørg endelig igen, hvis der er noget du vil vide før du bestemmer dig for om du vil købe den.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 azathoth 20 år siden

#6: Nej... kommentarsporet er kun til den originale udgave af filmen, det har jeg glemt at skrive... beklager.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#9 Ikari 20 år siden

#7 Hmmmm.... Tror lige jeg vil tjekke om de også har fjernet ordet S-E-X i den gamle version på DVDen, eller om det kun er i den nye (med en halv sang). Er der nogen der har bidt mærke i det?
Gravatar

#10 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

#6 og 8 - Nååå jeg troede at det filmz-bruger kommentarer han mente UPS :-/

Sorry Smitty :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: