“Løvernes Konge” er en af filmhistoriens største succeser, og inden for sin genre er den nærmest legendarisk. En sådan film fortjener naturligvis en flot udgivelse, og det har den fået. Filmen er akkurat lige så god i dag, som den var for 17 år siden, så skynd dig ud og få fat i et eksemplar – Disney har det nemlig med at udsende deres film i et begrænset oplag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 elwood 12 år siden

#18 Den kan købes på nettet, den hedder det jeg skrev, det er ikke bare en lille film, men en lang dokumentar, hvor Don Hahn, ortæller om Animations sudiets op og nedture, med små anekdoter.

Også meget sjov og se en Ung Tim Burton kigge forbi f.eks. og mange andre, man får et hel specielt indblik i, hvordan det var og arbejde dengang, og de forskellige "cheffer" der har været, hvor især Jeffrey Katzenberg var meget udskældt i starten, men endte med og være en af dem der fik en hel stor betydning for Disney, før han gik hen og startede sit eget studie med blandt andet Spielberg (Dreamworks)

Plus man får en del og vide om Howard Ashman, som vi mistede alt for tidligt, og som nok er en af de sangskriver, der har betydet mest for Disney studiet (udover self. de hel gamle drenge bag blandt andet The Junglebook) bare hele hans fordrag omkring det og bruge sang i Disney filmene, som han holder for animatorerne er rent guld.

Har skrevet om dokumentaren tidligere herinde.

Den går fint i spænd med hele lidenskaben bag The Lion King, hvor man kan mærke ja begejstringen og glæden ved og fortælle de gode historier.

Købelink
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 Michael Andersen 12 år siden

#19
"Clash of the Titans" fik meget kritik for sin 3D, men "The Lion King"... aahh :) Jeg har lige læst anmelderne fra Rotten Tomatoes igennem, og selv om ingen af dem er helt oppe og ringe, er de positive og negative bedømmelser dog ret ligeligt fordelt.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#23 JannikAnd 12 år siden

Den danske 3D-udgave udkommer d. 22. november..?
Gravatar

#24 MMB 12 år siden

Michael Andersen (22) skrev:
#19
"Clash of the Titans" fik meget kritik for sin 3D, men "The Lion King"... aahh :) Jeg har lige læst anmelderne fra Rotten Tomatoes igennem, og selv om ingen af dem er helt oppe og ringe, er de positive og negative bedømmelser dog ret ligeligt fordelt.


Adam Fendelman: "While "The Lion King" is one of the best Disney movies of all time, "The Lion King 3D" is a manipulative exploitation to bring paying parents back with their kids merely through the sexiness of today's 3D fad."

Widgett Walls: "Is the 3D version superior to the 2D version? No. Is the film still magnificent? Yes."

Tony Medley: "The post-production, flat 3D mutes the colors so much that the 2D version is preferable."

Ty Burr: "The company gets points for trying. But it’s still a post-production 3-D job, and it still doesn’t look quite right."

Jeg synes klart, det virker, som om majoriteten er negative over for 3D'en, selvom der også er nogle få positive.
Gravatar

#25 MOVIE1000 12 år siden

Droppede ventetiden da jeg ved et tilfælde gik ind i den idag :) Det er utrolig mange år siden jeg sidst har set den, jeg var kun 1 år da den udkom, og husker det meste af filmen da jeg så den for første gang som 8 årig, siden har jeg ikke set den, før idag.

Den rørte mig dybt, både med sørg og med glæde. Efter jeg så filmen gik jeg straks igang med ekstramaterialet, en del af personerne bag filmen har oplevet at deres fædre døde da de selv var børn, og det har haft en stor indflydelse på filmen. Midt i det hele kom jeg selv til at tænke på min far, at jeg selv var meget tæt på at miste ham da han havde lungekræft, det gav sgu en klump i halsen.
Diamond Edition forstår jeg ikke rigtig man kan kalde det, jeg synes der manglede et eller andet??

Men filmen er alletiders på BD, flotte baggrunde, men jeg er mest imponeret over lyden.

5/6 for udgivelsen
6/6 for filmen ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#26 Michael Andersen 12 år siden

#24
Amber Wilkinson: "The 3D genuinely adds a layer of freshness to the experience, right from the opening frames when we fly into the heart of the film with Zazu, and the immersive effect makes you reconsider and appreciate the exquisite hand-drawn animation all the more."

Gary Wolcott: "Though Disney is also releasing this in 2D, if you can afford the extra dollars, do see it in 3D."

Elizabeth Weitzman: "As for the 3D effects, they're lovely, suited perfectly-if somewhat unexpectedly-to the hand-drawn animation of the original film. It feels as if we could reach out and touch the birds flying across the screen, the gazelles galloping through the savannah, raindrops falling from the sky."

Ethan Alter: "The soaring vocals of the Elton John/Tim Rice-penned song perfectly complement the gorgeous vistas and swooping camerawork (which looks terrific in 3D, by the way) that appear onscreen."

Så står der 4-4 :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#27 MMB 12 år siden

#26

Bah. :P I'll strike back again soon. ;)
Gravatar

#28 The Insider 12 år siden

Det ser i hvert fald ud til, at filmen imponerer i 3D på Blu-ray: http://bluray.highdefdigest.com/4546/lionking3d.ht...

'The Lion King' proves there is a place in the market for conversions. For 88 minutes, this disc stuns. Critics will be silenced. Reviewers, like myself will be stunned into a mute state by the simply amazing work found here. 'The Lion King' deserves its title as the alpha in the pack of Blu-ray 3Ds released to date. 3DTV owners, this is the disc you've been waiting for.

Wow, nu bliver jeg jo nødt til at købe den med det samme!
War. War never changes.
Gravatar

#29 HonoDelLoce 12 år siden

The Insider (28) skrev:
Det ser i hvert fald ud til, at filmen imponerer i 3D på Blu-ray: http://bluray.highdefdigest.com/4546/lionking3d.ht...

'The Lion King' proves there is a place in the market for conversions. For 88 minutes, this disc stuns. Critics will be silenced. Reviewers, like myself will be stunned into a mute state by the simply amazing work found here. 'The Lion King' deserves its title as the alpha in the pack of Blu-ray 3Ds released to date. 3DTV owners, this is the disc you've been waiting for.

Wow, nu bliver jeg jo nødt til at købe den med det samme!


Ja, nu bliver jeg da også nødt til at tjekke den ud!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#30 Takeshi_K 12 år siden

Jeg siger mange tak for filmen, Filmz!

Sidst jeg vandt noget var Sam Raimis Spiderman på DVD som er noget tid siden. Det var desuden også min første DVD, hvor Løvernes Konge også er min første Bluray film. Det er lidt sjovt, hehe, når man tænker over det.

Jeg har kun lige set ekstra-materialet igennem i aften. Det var virkelig interessant at hvordan filmen blev til. Selve filmen gemmer jeg til en anden aften. =)

Det hele skal ikke nydes på en gang.
"But it's not who you are underneath, it's what you *do* that defines you." (Rachel Dawes from Batman Begins)

Skriv ny kommentar: