“Løvernes Konge” er en af filmhistoriens største succeser, og inden for sin genre er den nærmest legendarisk. En sådan film fortjener naturligvis en flot udgivelse, og det har den fået. Filmen er akkurat lige så god i dag, som den var for 17 år siden, så skynd dig ud og få fat i et eksemplar – Disney har det nemlig med at udsende deres film i et begrænset oplag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Brodersalsa 12 år siden

Den bedste Disney film nogensinde. Har set den utallige gange, og kan stadig se den om og om igen. Det er ganske enkelt en perfekt film for mit vedkommende. Musikken er noget af det bedste jeg nogensinde har lagt øre til, og giver nærmest filmen en helt ekstra dimension.
Jeg må og skal eje denne udgivelse!
Gravatar

#2 Sweetiebellefan 12 år siden

En af de film jeg så mest i biografen.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#3 OxxY 12 år siden

Jammen jeg skal da haaa!! Damn jeg har glædet mig til den her udgivelse. Fanme på tide i betragtning af hvor længe dvd'en har været ude af produktion. Lidt ærgeligt med musikken, men man kan vel smide soundtracket på og se om de har ændret på mixet, fordi jeg husker det nu som om at sangen altid har været i forgrunden.
Gravatar

#4 HonoDelLoce 12 år siden

Er du vimmervammer, hvor har jeg ventet længe på denne udgivelse!

Jeg nåede aldrig at få DVD'en før den var af markedet igen, og har ledt med lys og lygte efter den på interwebs - hvilket er svært, da jeg altid har ville have den med dansk tale. Der kunne jo komme familieforøgelse på et tidspunkt.

Af samme grund har jeg købt alle Disneys klassikere, der er udkommet på BD. Selv Fantasia-filmene, som jeg ellers aldrig har set noget større lys i.

Lion King på BD? Det mest sikre køb jeg kan komme i tanke om! Og den er da også bestilt :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 Mark Malmstrøm 12 år siden

hvor optræder dette digitale støj som der nævnes og hvordan ser det ud ?


og kan man vælge mellem biograf-version og dvd-version (morning report sangen) på discen ?
Gravatar

#6 DjBeau 12 år siden

#5

Det optræder (så vidt jeg husker - sidder ikke med skiven lige nu) der, hvor Simba taler med sin far oppe i stjernerne.

Og hvordan det ser ud... Tjah, det ligner ganske typisk digital støj :-)

Morning Report-sangen ligger som ekstramateriale.

#3 Jeg tror, lyden altid har været mixet sådan, og det er på sin vis også ok, for stemmerne går meget klart igennem. Meeen... det havde de nu også gjort, selv hvis musikken havde fået lidt mere spillerum. Men det kunne være interessant at høre, om soundtracket er mixet lidt anderledes.

What would Egon Olsen do?
Gravatar

#7 MMB 12 år siden

En af de bedste film nogensinde! :)
Jeg har allerede bestilt min kopi.
Gravatar

#8 Mark Malmstrøm 12 år siden

nu er jeg bare ikke sikker på om jeg ved hvad digital støj er sådan helt præcist...
Gravatar

#9 Bobby Singer 12 år siden

Hov der er en fejl med anmeldelsen. Filmen har kun fået 5 stjerner, når den burde have fået 6 stjerner. ;)

Jeg skal også have fat i mit eksemplar i morgen. Det bliver et længe ventet gensyn.
Idjit
Gravatar

#10 McPeter 12 år siden

Er lyden anmeldt med det danske eller engelske lydspor?

På DVD'en husker jeg det engelske lydspor som bedre end det danske, selvom nogle af stemmerne også er sjove på dansk. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: