Det startede udmærket, det fortsatte lige akkurat acceptabelt, og det endte med en luftig bagatel. En bagatel og et luftkastel, der ikke nødvendigvis bør sprænges, men glemmes. De to sidste film burde have været, som det oprindeligt var tænkt, gemt til tv. Deres biografudgivelse fremstår nu først og fremmest som spekulation i profit frem for i en god filmoplevelse. En sand trilogi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Spanner 14 år siden

Spørgsmålet er, om denne tredje film vil følge den gængse kurve for trilogier og være dårligere end den udmærkede første film, men bedre end den middelmådige forrige?


Den kurve kan jeg ikke rigtig få til at passe på andet end Lord of the Rings og Indiana Jones (ja, der er kun tre film).
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#12 Morten Vejlgaard Just 14 år siden

Back to the future, Per Fly-trilogien (måske er Drabet endda bedst?) og ja naturligvis er der masser af undtagelser, men synes det plejer at passe meget godt :-)
Gravatar

#13 Zabriskie 14 år siden

"Deres biografudgivelse fremstår nu først og fremmest som spekulation i profit frem for i en god filmoplevelse. En sand trilogi."

Sikken en fin lille sandhed
Le temps détruit tout
Gravatar

#14 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

Doctor Last Warning
Gravatar

#15 Highland Park 14 år siden

elwood (2) skrev:
Billede 3
Du har en skrue løs

Haha! Pletskud. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#16 Bardoboy 14 år siden

#4 den holdning havde jeg også - men så blev jeg tvunget derind af min veninde..

Jeg må sige jeg blev overrasket, nok også fordi jeg virkelig havde fjernet ALT forventning.

Enig med plothullerne i filmen, håber og tror på bedre forklaring, når serien engang kommer.

"Mænd der hader kvinder" - 5/6
"Pigen der legede med ilden" 2/6
"Luftkastellet der sprængte" 3/6
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 14 år siden

#16 Enig med karaktergivningen af de to første, så måske jeg burde se 3'eren.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 moulder666 14 år siden

Spørgsmålet er, om denne tredje film vil følge den gængse kurve for trilogier og være dårligere end den udmærkede første film, men bedre end den middelmådige forrige?

Den kurve kan jeg ikke rigtig få til at passe på andet end Lord of the Rings og Indiana Jones (ja, der er kun tre film).


Er rørende enig - normalt plejer den da at hedde "God, dårligere, dårligst" ved trilogier...

Matrix, Die Hard, Aliens og Godfather bare for at tage nogle få eksempler...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: