Det startede udmærket, det fortsatte lige akkurat acceptabelt, og det endte med en luftig bagatel. En bagatel og et luftkastel, der ikke nødvendigvis bør sprænges, men glemmes. De to sidste film burde have været, som det oprindeligt var tænkt, gemt til tv. Deres biografudgivelse fremstår nu først og fremmest som spekulation i profit frem for i en god filmoplevelse. En sand trilogi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 14 år siden

Ærgerligt.

Jeg har ikke læst bogen. Så da jeg var noget skuffede over 2'eren sagde alle "jamen bare vent til 3'eren"...

Hmmmm...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 elwood 14 år siden

Billede 1
Av av avv! du klemmer sku da min hånd!

Billede 2
Advokaten er hende til højrer...

Billede 3
Du har en skrue løs


J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 inflector 14 år siden

Heh lyder fuldstændig som min oplevelse af bogen, totalt ligegyldig og uspændende.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#4 MOVIE1000 14 år siden

efter den ret så skuffende 2ere venter jeg helt klart med at se filmen til den udkommer på dvd til en 50er.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Collateral 14 år siden

Var slet ikke så skuffet over 2eren, men syntes det var en fin oplevelse. Ikke så flot som den første, men stadig et udemærket plot.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 14 år siden

Synes 2'eren var en rigtig kedelig fornøjelse, men den havde da sine få lyspunkter. Jeg havde nu håbet at den sidste del var fin, men havde nu godt mine betænkeligheder... måske jeg ser den på tirsdag, jeg venter lige til de andre anmeldere har dømt den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 twinfan 14 år siden

jeg kunne godt lide 1 & 2 men 3eren var lidt kedelig,nogle af alle de fede ting hun laver i de første var der kun et lille glimt af i denne.den er lang og slutter ok men lej den i stedet for at bruge ca 200 på billet popcorn slik øl eller cola...
Gravatar

#8 nygaardpetersen 14 år siden

Æv :-(
Var en smule skuffet over film nr. 2, men eftersom luftkastellet jo blot er en afslutning på 2'eren kunne man måske sige sig selv at den ikke vil være bedre. Bog 2 og 3 er jo også på samme niveau, så sådan må det jo også blive med filmene. Dog skal jeg da stadig se filmen. Men det er dog stadigvæk ærgeligt at de ikke fik skudt flere pengene i de to sidste film, man kan tydeligt se en kvalitetsforskel mellem film 1 og film 2. Er spændt på at se tv-serien til den tid.
Gravatar

#9 AP 14 år siden

Bøgerne er langt bedre end filmene (desværre) men de er også svære at leve op til. I min optik var 3'eren den bedste af bøgerne.

#8: helt enig - 1'eren var super godt filmatiseret. Selve omskrivningen fra bog til film var simpelthen langt bedre end 2'eren. Det skyldes vel dels at den ikke var tænk som film. Desuden har instrutørskiftet helt sikkert også haft en betydning for kvaliteten. Men ja, det er virkelig ærgerligt - den kunne være blevet ligeså god.
Men jeg skal nu alligevel ind og se 3'eren :-)
Gravatar

#10 Kviesgaard 14 år siden

Deres biografudgivelse fremstår nu først og fremmest som spekulation i profit frem for i en god filmoplevelse. En sand trilogi.


Hvilken herlig formulering!
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: