“Luftkastellet der blev sprængt” er en tam afslutning på en alt i alt ganske forglemmelig trilogi, som startede udmærket, men hurtigt blev værre og værre frem til det sidste punktum. Denne Blu-ray er omtrent lige så indholdsløs som filmen. Mængden af ekstramateriale er næsten lig nul, men i det mindste er AV-præsentationen forholdsvis god. Fans vil formentlig investere i udgivelsen under alle omstændigheder, men for manges vedkommende vil det være nok at eje trilogiens første (og eneste) hæderlige del.
#1 Patriarch 14 år siden
#2 nygaardpetersen 14 år siden
#3 filmkorn.dk 14 år siden
Hvor stjæler den fra X-files?
#4 The Insider 14 år siden
#5 filmkorn.dk 14 år siden
Min tanker gled bare længere og længere væk, da jeg så filmen, så det er begrænset, hvad jeg har spottet af den slags.
#6 MOVIE1000 14 år siden
#7 AP 14 år siden
"Karaktererne savner i dén grad personlighed, og forholdet mellem Blomkvist og Salander – et af seriens store trækplastre – er nærmest ikke-eksisterende i denne ombæring."
Forholdet mellem de to er jo netop ikke-eksiterende i bog 3. De lever vel i hver deres verdener som i filmen og mødes først til sidst. I virkeligheden synes jeg slet ikke, at det er deres forhold som er seriens store trækplaster. Og vi ser jo også kun forholdet rigtigt udspille sig i bog 1 :-)