“Luftkastellet der blev sprængt” er en tam afslutning på en alt i alt ganske forglemmelig trilogi, som startede udmærket, men hurtigt blev værre og værre frem til det sidste punktum. Denne Blu-ray er omtrent lige så indholdsløs som filmen. Mængden af ekstramateriale er næsten lig nul, men i det mindste er AV-præsentationen forholdsvis god. Fans vil formentlig investere i udgivelsen under alle omstændigheder, men for manges vedkommende vil det være nok at eje trilogiens første (og eneste) hæderlige del.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 13 år siden

En anmeldelse der i den grad rammer plet.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 nygaardpetersen 13 år siden

Fuldstændig enig... Jeg har godt nok investeret i den, men netop ligesom der bliver pointeret er det pga seriens første del.
Gravatar

#3 filmkorn.dk 13 år siden

Absolut helt og aldeles enig. Umanerlig ringe film.

Hvor stjæler den fra X-files?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 The Insider 13 år siden

#3, især i skildringen af Sektionen med deres aldrende medlemmer og skumle planer bag lukkede døre, der involverer regeringen etc. Og noget så konkret som det ene aldrende medlems mord af et andet medlem på et hospital (Cigarette Smoking Man gjorde nøjagtig det samme i serien) og Sektionens "misbrug" af en ung pige (Mulders søster) osv. :-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 filmkorn.dk 13 år siden

#4 Nå ja, godt set :)

Min tanker gled bare længere og længere væk, da jeg så filmen, så det er begrænset, hvad jeg har spottet af den slags.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 MOVIE1000 13 år siden

go anmeldelse, dog har jeg ikke set den, men ved at det er en jeg ikke skal eje, efter jeg så Pigen der legede emd ilden og hvad jeg har hørt om Luftkastellet der blev sprængt, men de taklede måske forkert på de 2 sidste film ved at lave det til en tv serie (elelr var det film), så skulle de have beholdt Nils.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 AP 13 år siden

Jeg er generelt enig i anmeldelsen, jeg undrede mig dog over dette citat

"Karaktererne savner i dén grad personlighed, og forholdet mellem Blomkvist og Salander – et af seriens store trækplastre – er nærmest ikke-eksisterende i denne ombæring."

Forholdet mellem de to er jo netop ikke-eksiterende i bog 3. De lever vel i hver deres verdener som i filmen og mødes først til sidst. I virkeligheden synes jeg slet ikke, at det er deres forhold som er seriens store trækplaster. Og vi ser jo også kun forholdet rigtigt udspille sig i bog 1 :-)

Skriv ny kommentar: