Sjældent har jeg oplevet en fortsættelse, som har været så markant bedre end sine forgængere som “Madagascar 3”. Jovist, filmen er ikke perfekt, og de tilbagevendende hovedpersoner er stadigvæk (mildest talt) temmelig ucharmerende, men heldigvis får filmmagerne proppet filmen med nye, fornøjelige figurer, og både den bedårende billedside og hovedparten af filmens gags gør stort indtryk. På Blu-ray leverer “Madagascar 3” også en hjemmebiografgrafoplevelse af de helt store – 3D-billedsiden er formidabel, lydsporet er nøjagtig lige så superbt, og her er flere timers velproduceret ekstramateriale. Jeg foragtede vitterligt de to første “Madagascar”-film, så jeg havde aldrig troet, at jeg en skønne dag ville råde folk til at investere i et af seriens kapitler, men det gør jeg altså hermed.
#1 cunninglinguist 11 år siden
#2 BN 11 år siden
MEN!!!! Ja, der er et "men", for når konen og jeg ser dem sammen med vores børnebørn på henholdvis 6 og 10 år, bliver filmene den perfekte oplevelse og rummer simpelthen ALT hvad man kunne ønske sig af en familievenlig film, hvor det først og fremmest er børnene der tilgodeses. De "runde" figurer, den glade, muntre tone og hele det kulørte og lyse islæt er indbegrebet af humørfyldt børne-underholdning. Mine børnebørn elsker simpelthen løven Alex, zebraen Marty, flodhesten Gloria og giraffen Melman, og de kan nærmest ikke få nok af dem. Under den synsvinkel får filmene 5/6.
De ting, som The Insider nævner som svagheder ved de første to Madagascar-film, gælder i det store og hele nok også som minusser for mit vedkommende i forhold til det, at jeg som sagt aldrig har haft lyst til (og heller aldrig nogensinde FÅR lyst til) at se filmene andet end sammen med børnebørnene. ... Men det er fordi jeg ser disse ting med VOKSEN-briller, og det gør børn altså ikke. For DEM fungerer alle vitserne og slapstick-indslagene, ja, for dem er det altsammen vildt morsomt og lattervækkende, og det i en sådan grad, at det faktisk smitter af på mig.
#3 elwood 11 år siden
Rico Blam wrgg blemm wahhh!
Skipper Yeesss Rico that's right, we were not mention in this review
Private Ehmmm Skipper... are we yesterday news?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 The Insider 11 år siden
#5 elwood 11 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 The Insider 11 år siden
#7 Highland Park 11 år siden
#8 The Insider 11 år siden
#9 Highland Park 11 år siden
Mon Pingu ligefrem er dit kryptonit?
Det må afprøves...
#10 The Insider 11 år siden