“Mænd der hader kvinder” har indfriet alle forventninger og vil ikke skuffe selv den mest hardcore fan. Der er uhygge, spænding og sadistiske psykopater nok til at holde seeren underholdt i de to en halv time, filmen varer. Blomkvist/Salander er et makkerpar på højde med de bedste fra krimigenren, og det bliver spændende at se, hvordan de kommer til at tage sig ud i de næste afsnit af Larsson-trilogien. Én ting er i hvert fald sikker: Sammen skal de nok få skovlen under endnu flere mænd, der hader kvinder.

Interview med Niels Arden Oplev og Michael Nyqvist.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MOVIE1000 15 år siden

#10 det er de samme spørgsmål som jeg har. min mor har læst bøgerne så jeg spurgte hende og hun sagde hun ikke ville afsløre det fordi svarene kommer i fortsættelserne
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 jessup 15 år siden

Angående #10 - er det ubesvarligt eller røvkedelige spørgsmål?
This is just until June
Gravatar

#13 jessup 13 år siden

En ret god anmeldelse af Ebert af filmen - han er som sædvanlig lidt for generøs med stjernerne - men en god anmeldelse:

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...
This is just until June
Gravatar

#14 Muldgraver 13 år siden

#10
Når du siger tonet, mener du så muskuløs? Sådan er hun nemlig afgjort ikke i bogen, derimod er hun meget spinkel og hendes krop synes uudviklet.

Hendes punkness nedtones i bog nummer to. Måske allerede mod slutningen af første bog, er ikke sikker, men helt sikkert i nummer to, noget med at det er lettere at skjule sig og sådan.


(Jeg fandt bogen temmelig kedelig, og filmen lidt mindre... tror nok det var mindre, det er længe siden jeg har set den)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: