“Mænd der hader kvinder” har indfriet alle forventninger og vil ikke skuffe selv den mest hardcore fan. Der er uhygge, spænding og sadistiske psykopater nok til at holde seeren underholdt i de to en halv time, filmen varer. Blomkvist/Salander er et makkerpar på højde med de bedste fra krimigenren, og det bliver spændende at se, hvordan de kommer til at tage sig ud i de næste afsnit af Larsson-trilogien. Én ting er i hvert fald sikker: Sammen skal de nok få skovlen under endnu flere mænd, der hader kvinder.
#1 filmz-Kadann 15 år siden
#2 evermind 15 år siden
Og som vi alle ved, er manden rygende utilregnelig. ;)
#3 Benway 15 år siden
#4 soren 15 år siden
Dog alt i alt en fornuftig thriller, som mere eller mindre lever op til bogen. 4/6
#5 Winniepooh 15 år siden
#6 NightHawk 15 år siden
Selv om jeg ikke har læst bogen, kan der vist alligevel ikke være nogen tvivl om, at Stieg Larsson har skrevet et brag af en thriller, med et par hovedpersoner som på hver deres måde er et par ret fascinerende karakterer ; Blomquist med sit milde tilbagelænede væsen i verdens mest kedelig kluns kontra Salander med sin kølige fuck the world attitude, piercinger og tatoveringer, iført et supercool læderoutfit, er jo et herligt heligt miks. Suverænt skuespil fra hhv. Michael Nyquist og Noomi Papace. Alle dele får Niels Arden Oplev omsat til lærredet, så man griner, og i et par scener næsten græder, og ikke mindst gyser, så det løber koldt ned af ryggen. Genialt forøvrigt den måde Blomquists Wellander sag blir brugt på senere hen og som leder op til part 2.
Mænd Der Hader Kvinder er en af de bedste thrillers jeg har set længe og den har ingen problemer med at ku' feje op til flere af sine amerikanske konkurenter godt og grundigt af banen med et plot der er snørklet, intelligent, pisse hamrende spændende og barskt som bare fanden, bla. i en vildt ubehagelig scene som jeg kun har set overgået i filmen Irrevesible. Til jer der stadig tøver, er der kun et svar...skynd jer i biografen! I vil nemlig ægre jer over ikke at ha' set denne thriller i verdensklasse på det store lærred.
5/6
#7 Winniepooh 15 år siden
#8 stoffer 15 år siden
Har ikke læst bogen og så den sammen med en der havde og vi var begge enige om at det var en rigtig god film, og det synes jeg alligevel er sjældent man oplever det...
Helt klart anbefalelsesværdig...
#9 MOVIE1000 15 år siden
den var rigtig god regnede slet ikke med at den ville være så spændene troed den vile være lidt sløv at den ville vise hvordan hverdagen var i selve opklaringen som man ser i de fleste krimier men den her var anderledes og som andre lagde jeg heller ikke mærke til sproget da den var kommet igang
skuespillet var rigtig godt synes dog aligevel at Blomkvist var for blid/sød hvis man nu tænker på de ting han har været ude for synes også at der var for mange navne mistænkte man kunne ikke rigtig sige hvem den skyldige var så man blev ikke så overrasket som jeg havde håbet men tilgengæld var der nogle rigtig gode spændnings/tortur scener
for at sige det rent ud er jeg enig med #6 og jeg har hørt at Pigen der legede med ilden skulle være dobbelt så go så jeg glæder mig til en fortsættelse som der helt klart skal ses
jeg giver den 5/6 tror at Niels Arden Oplev ville være perfekt til at instruere en James Bond film
#10 jessup 15 år siden
Er der nogen steder i bogen der indikere at hun skulle være så tonet(kroppen) som hun er i filmen?
Er der nogen grund(i filmen eller i bogen) til hun nedtoner sin "punkness" - kan ikke huske præsis hvornår det sker men på landet er der ikke mere end et par næseringe tilbage?
Jeg har lidt problemer med slutningen men det er en anden sag.