“Mama” har sine effektive, grufulde momenter, men der er for få af dem og for langt imellem dem. Danske Coster-Waldau gør det dog glimrende, og man skal da næsten være landsforræder, hvis det ikke gør noget for den nationale fællesfølelse at se en dansker imponere i en så bærende rolle, som den Coster-Waldau har her i “Mama”. Men derudover er der desværre ikke meget at komme efter…

Se også: Filmz TV: Nikolaj Coster-Waldau taler om “Oblivion” og “Mama”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Ja, en desværre noget slatten omgang. Fuld af kedelige klichéer og nærmest drænet for gys, men til tider ganske stemningsfuld. Det redder dog ikke 'Mama' fra et være andet end et uinspireret bekendtskab. Den får også 2 ud af 6 stjerner fra mig.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 wimmie 10 år siden

Øvbøv, havde håbet på noget bedre når du Del Toro har en finger med i spillet... :/
Tror ikke det bliver en biotur for mig.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 The-new-meister 10 år siden

Lad mig være den første til at give anmelderen fuldstændige ret. Hold da op en film der var byggede på klichere og undervurdere publikums intelligens. Jeg fandt dog Nicolaj Coster-Waldau rigtige god af sådan en film art at være, men det var vist også det eneste lyspunkt i denne film.

Det var vist kun et sted jeg fandt filmen skræmmende
Der hvor psykiateren går ind i hytten og står og tag billeder hvor musikken er skruet helt ned og man kan kun hører Mama's lyde


2/6
Gravatar

#4 SteffenO 10 år siden

Er meget uenig om den er uhyggelig. Jeg syntes ikke selv det var en skræmmende film, men super god. Anmeldelserne der giver den 2 er helt forkert i mit hoved. Giver den selv mindst 4/6.
Ta' gerne og screenshot min kommentar. Virker perfekt som wallpapers!
Gravatar

#5 wiseguy 10 år siden

Øv! overvejede ellers at rykke den hjem på Blå via Amazon. Den er jo allrede ude på skive i UK med DK subs und alles. Nu venter jeg til den falder lidt i pris!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 elwood 10 år siden

vores egen Nikolaj Coster-Waldau

Hehe så gik der lige god morgen/aften Danmark i den, det hvertfald et udtryk de har brugt en del gange, når det kommer til de kendte :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 elwood 10 år siden

Billede 1
Lad så for helvede mit hår være i fred din møgunge


Billede 2
Der blir kigget misundeligt på nabo'ens Julelandskab...

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 RuneKjærJensen 10 år siden

Den starter ellers godt synes jeg, men så går det godt nok også ned af bakke. Slutningen er fuldstændig latterlig og giver ingen mening.
2/6
Gravatar

#9 buddinge 10 år siden

RuneKjærJensen (8) skrev:
Den starter ellers godt synes jeg, men så går det godt nok også ned af bakke. Slutningen er fuldstændig latterlig og giver ingen mening.
2/6


Bingo! Enig
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#10 Sweetiebellefan 10 år siden

Et af årets højdepunkter.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: