De unge skuespillere synger ligeså godt som de ældre, men slider ellers med alt andet. Dominic Cooper og Amanda Seyfried, der spiller henholdsvis Sky og Sophie, formår aldrig at blive interessante karakterer og blegner fuldstændig som hvide plastic-havestole i den græske sol på en billig Spies-rejse. I stedet må de finde sig i skæbnen som sort-hvide kransekagefigurer til den egentlige vedkommende historie med de ældre skuespillere, der tager al den plads, filmen giver. The winner takes it all, og Meryl Streep tager også læsset og inkasserer det meste af opmærksomheden i sin virtuose kærlighedsbitre finalesang, der hæver niveauet en stund i et ellers ret jævnt fortalt forhold til ekskæresten.

Der er ingen tvivl om, at “Mamma Mia!” vil både glæde og underholde ABBA-fans, og der er gode ingredienser i form af de modne skuespillere og den ørehængende musik, men desværre er resultatet alligevel en noget forglemmelig filmoplevelse, der ikke efterlader meget andet end et lille smil på læben og en evindelig trang til at fløjte “Mamma Mia” – men det er jo heller ikke det værste her i verden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Crash 15 år siden

Syntes sku det er synd, at Pierce Brosnan kan gå fra James Bond, til et musical film.
Gravatar

#12 filmz-Bruce 15 år siden

Glaeder mig til at se denne. Synes det er herligt at Pierce er traadt succesfuldt ud af Bond rollen, bl.a. i The Matador.

U2 covered ABBA's Dancing Queen in concert and lead singer Bono pronounced ABBA "One of the best pop groups that ever was".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 Taxwars 15 år siden

God underholdning, fuld af sjov, ørehængende musik, smukke omgivelser, og kvinder til alle aldre. Kan klart anbefales til alle som vil more sig. Det kan anbefales at blive til rulle teksterne er færdige.
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?
Gravatar

#14 Kruspe 15 år siden

Kan ikke klare ABBA og kan ikke klare musicals (Sweeney Todd er den værste film, jeg har set i år!), så jeg holder mig bare væk...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#15 Michael Andersen 15 år siden

#13 "Det kan anbefales at blive til rulle teksterne er færdige."

Der er ikke flere scener under og efter rullerteksterne, men det er nok heller ikke det du mener :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 Winniepooh 15 år siden

God underholdning og jeg forlod salen i godt humør, men en ting generer mig grumt....

Pierce Brosnan sang ganske ganske forfærdeligt. Var det virkelig ikke muligt at finde en mand i Hollywood (eller blandt de engelske skuespillere) der både matcher Meryl og som kan synge. Det lød virkelig skidt.

Jeg foretrækker dog klart Chicago, Phantom og Hairspray fremfor Mamma Mia når vi taler nyere musical filmatiseringer. Til gengæld var den mange klasser over The producers.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#17 filmz-ChesterB 15 år siden

synes at musical på film har en slem tendens til at blive forfærdelige. men en af mine veninder har dog lokket mig med ind og se den. håber på det bedste, regner med det værste (eller sådan noget). men glæder mig satme til den dag hvor der kommer en god film- eller teater musical med det sygeste metal eller rock. Linkin Park: The Musical haha :) eller SlipKnot: The Musical. eller min personlige favorit " Bullet For My Valentine bliver til musical, produceres af Jerry Bruckheimer" se, der er sq en film jeg klart ska se :D lidt off topic men stadig. men glæder mig faktisk en del til at se denne Mamma Mia selvom det ikk er min musik smag ;)
forfeit the game stop the talkshow pride up the what your time to know
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
Gravatar

#18 filmz-moonbird 15 år siden

who knew...
Meryl streep leverede faktisk sangene bedre end abba dem selv.
nu har det jo også været sådan at jeg aldrig har brudt mog om abbas måde at synge på, men kan egenligt godt lide sangene... og ikke nok med det Meryl strip er faktisk den bedste sanger i hele filmen. skarp forfulgt at tøsen der spillede Sophie.
James bond slap så ikke så godt afsted men det. men det var det vær for at se ham i det komplet latterlige 70'er affit tilsidst XD
anyhow. smukt levered sange. lidt for meget piger fnidder fnadder efter min smag (og jeg er en tøs) men alligevel også e humor jeg kunne grine med på.
I en helhed ikke overvælende men bestemt heller ikke dårligt. 4/6 fra min side af.
og jeg var faktisk i et letter depri humor da jeg gik ind i biograffe og forlod den med et smil på læben.
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#19 Taxwars 15 år siden

#15
Jo da, der er noget under credits, i starten. Men ikke efter. (Det var et lille danse nummer jeg tænkte på ;)

I øvrigt ser jeg Variety skriver at den tjente 6 millioner (kr) ind i åbenings weekenden i danmark - det er vel meget pænt?

I øvrigt syntes jeg Brosnan er ok, det skal vel ikke være boyband det hele *g*
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?
Gravatar

#20 Michael Andersen 15 år siden

#19 Det var fordi du skrev rulletekster :) Der er to dansenumre under outro credits, men når rulleteksterne begynder er der ikke flere scener ;)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: