De unge skuespillere synger ligeså godt som de ældre, men slider ellers med alt andet. Dominic Cooper og Amanda Seyfried, der spiller henholdsvis Sky og Sophie, formår aldrig at blive interessante karakterer og blegner fuldstændig som hvide plastic-havestole i den græske sol på en billig Spies-rejse. I stedet må de finde sig i skæbnen som sort-hvide kransekagefigurer til den egentlige vedkommende historie med de ældre skuespillere, der tager al den plads, filmen giver. The winner takes it all, og Meryl Streep tager også læsset og inkasserer det meste af opmærksomheden i sin virtuose kærlighedsbitre finalesang, der hæver niveauet en stund i et ellers ret jævnt fortalt forhold til ekskæresten.
Der er ingen tvivl om, at “Mamma Mia!” vil både glæde og underholde ABBA-fans, og der er gode ingredienser i form af de modne skuespillere og den ørehængende musik, men desværre er resultatet alligevel en noget forglemmelig filmoplevelse, der ikke efterlader meget andet end et lille smil på læben og en evindelig trang til at fløjte “Mamma Mia” – men det er jo heller ikke det værste her i verden.
#11 Crash 16 år siden
#12 filmz-Bruce 16 år siden
U2 covered ABBA's Dancing Queen in concert and lead singer Bono pronounced ABBA "One of the best pop groups that ever was".
#13 Taxwars 16 år siden
#14 Kruspe 16 år siden
#15 Michael Andersen 16 år siden
Der er ikke flere scener under og efter rullerteksterne, men det er nok heller ikke det du mener :)
#16 Winniepooh 16 år siden
Pierce Brosnan sang ganske ganske forfærdeligt. Var det virkelig ikke muligt at finde en mand i Hollywood (eller blandt de engelske skuespillere) der både matcher Meryl og som kan synge. Det lød virkelig skidt.
Jeg foretrækker dog klart Chicago, Phantom og Hairspray fremfor Mamma Mia når vi taler nyere musical filmatiseringer. Til gengæld var den mange klasser over The producers.
#17 filmz-ChesterB 16 år siden
forfeit the game cuz tomorrow
when it's all done you read what you sow
#18 filmz-moonbird 16 år siden
Meryl streep leverede faktisk sangene bedre end abba dem selv.
nu har det jo også været sådan at jeg aldrig har brudt mog om abbas måde at synge på, men kan egenligt godt lide sangene... og ikke nok med det Meryl strip er faktisk den bedste sanger i hele filmen. skarp forfulgt at tøsen der spillede Sophie.
James bond slap så ikke så godt afsted men det. men det var det vær for at se ham i det komplet latterlige 70'er affit tilsidst XD
anyhow. smukt levered sange. lidt for meget piger fnidder fnadder efter min smag (og jeg er en tøs) men alligevel også e humor jeg kunne grine med på.
I en helhed ikke overvælende men bestemt heller ikke dårligt. 4/6 fra min side af.
og jeg var faktisk i et letter depri humor da jeg gik ind i biograffe og forlod den med et smil på læben.
#19 Taxwars 16 år siden
Jo da, der er noget under credits, i starten. Men ikke efter. (Det var et lille danse nummer jeg tænkte på ;)
I øvrigt ser jeg Variety skriver at den tjente 6 millioner (kr) ind i åbenings weekenden i danmark - det er vel meget pænt?
I øvrigt syntes jeg Brosnan er ok, det skal vel ikke være boyband det hele *g*
#20 Michael Andersen 16 år siden