De unge skuespillere synger ligeså godt som de ældre, men slider ellers med alt andet. Dominic Cooper og Amanda Seyfried, der spiller henholdsvis Sky og Sophie, formår aldrig at blive interessante karakterer og blegner fuldstændig som hvide plastic-havestole i den græske sol på en billig Spies-rejse. I stedet må de finde sig i skæbnen som sort-hvide kransekagefigurer til den egentlige vedkommende historie med de ældre skuespillere, der tager al den plads, filmen giver. The winner takes it all, og Meryl Streep tager også læsset og inkasserer det meste af opmærksomheden i sin virtuose kærlighedsbitre finalesang, der hæver niveauet en stund i et ellers ret jævnt fortalt forhold til ekskæresten.

Der er ingen tvivl om, at “Mamma Mia!” vil både glæde og underholde ABBA-fans, og der er gode ingredienser i form af de modne skuespillere og den ørehængende musik, men desværre er resultatet alligevel en noget forglemmelig filmoplevelse, der ikke efterlader meget andet end et lille smil på læben og en evindelig trang til at fløjte “Mamma Mia” – men det er jo heller ikke det værste her i verden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Bardoboy 15 år siden

jeg havde lidt ondt af ham manden jeg sad ved siden af, tror han var blevet slæbt der ind af sin kæreste, for han kedet sig sgu vist. men når det så er sagt, synd for ham! Jeg kom ud fra salen med et stort smil på læben, og ikke nok med dig. Under filmen fik jeg også lyst til at hoppe glad, med og klappe i hænderne.

5 ud af 6 her fra.
Gravatar

#22 Taxwars 15 år siden

#20
Hehe, ordkløver. Jeg ved det godt, men "stå tekster" lyder meget forkert på en eller anden måde *g*
Layoutet vælter og er ulæseligt - skal det det?
Gravatar

#23 Truntemus 15 år siden

Jeg giver den 5. Den var rigtig sjov
Gravatar

#24 filmz-tagmusen 15 år siden

en super god film med det bedste af abba´s nummer.. 6 stjerene herfra
[i]
hvis du kikker godt på filmen så vil du se et glimt at bjørn og benny
Gravatar

#25 filmz-simon_friis4 15 år siden

Simon Friis' kæreste siger: Jeg var inde og se filmen med min mor og det var simpelthen den bedste biooplevelse jeg har haft med hende!! Det ER DEN perfekte tøse/venindefilm, mor & datter film og også en god mulighed(for mænd/drenge) for at få et smugkig ind i mange kvinders(SJOVE og små perverse) sind;)
Derfor får "Mamma mia" SEX stjerner af mig!! ;P
Good luck out there:D
Gravatar

#26 filmz-tagmusen 15 år siden

hvorfor snakker i om bøsse og tøse film ? ?
Jeg er ingen af delene men er da aligevel vild med abbas musik og filmen er da god ..
Gravatar

#27 filmz-Soren 15 år siden

Forfærdelig skabet og smålummer. - Filmen knækkede allerede i starten, da venindegrupperne møder hinanden, med deres små rituelle danse og sange.. aadd..

og nej, det er ikke bare fordi jeg ikke kan lide musicals. Var ret vild med Sweeney Todd, og også film som moulin rouge.
__________________
......
Gravatar

#28 krille 15 år siden

Jeg kan ikke gøre for det. Jeg elsker musicals og det her er fantastisk. Man bliver i så godt humør og sidder og synger med hele vejen. Det er 100% 6 stjerner fra med. Og tilmed sige at den er en af årets 10 bedste film for mit vedkommende. Jeg elsker musicals.
Fear can hold you priosoner. Hope can set you free. Tagline. The Shawshank Redemption
Gravatar

#29 Lady Arwen 15 år siden

Fantastisk film!
Sidder faktisk og hører soundtracket nu har kørt næsten uafbrudt siden jeg fik det! Synes virkelig at skuespillerne gjorde det godt selvom man godt kunne høre at Pierce brosnan ikke er sanger - så ærgerligt at Stellan Skarsgård ikke synger mere han har da en vildt god stemme.
Er også vild med de sidste scener med Waterloo wow der lå hele salen flade af grin havde nok ikke troet at jeg nogensinde ville få Darcy, Bond og Bootsstrap Bill at se i sådan noget tøj :D lol
ELSKER den her film. Elsker i det hele taget musicals har bare aldrig set den her før, og havde egentlig heller ikke tænkt mig at jeg skulle ind og se den men da jeg for et par uger siden var i England var der så meget om filmen i TV og så blev jeg sgu nødt til og se den. Er jeg virkelig glad for nu.
6/6 all the way!
Doctor Who <3
Gravatar

#30 BN 15 år siden

Musicals er ikke og bliver aldrig min kop te, og jeg gik kun med ind og se 'Mamma Mia' for min kones skyld. (På vej til biografen syslede jeg med tanken om i ly af biografmørket at snige mig ind i den anden sal og få et gensyn med 'The Dark Knight', hehe.).... Men filmen overlever på sin charme, det gode humør, Meryl Streep og - sidst men ikke mindst - ABBA's musik. Det er en gang let og luftigt sjov og spas, en bagatel af en film, som er okay at 1-2 timer ihjel med.

Ikke en film jeg nogensinde vil købe - og så alligevel ... Jeg er nødt til at købe den til konen, når den udkommer på dvd. ;-)

3/6
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: