“Man on Fire” har fået en rigtig gode udgivelse på dvd. Filmen er god på nær et par svagpunkter. Derudover er den tekniske side rigtig god og ekstramaterialet er godt og fyldestgørende. Bestemt værd at have stående på dvd-hylden.
“Man on Fire” har fået en rigtig gode udgivelse på dvd. Filmen er god på nær et par svagpunkter. Derudover er den tekniske side rigtig god og ekstramaterialet er godt og fyldestgørende. Bestemt værd at have stående på dvd-hylden.
Skriv ny kommentar:
#11 filmz-zanoan 19 år siden
"A truth that is told with bad intents beats all the lies you can ever invent" - William Blake
#12 filmz-ireman 19 år siden
Instrueringen er eminent, og grunden til historien er så fed, er at den er sat op som alle andre kidnapningsfilm, men hovedpersonen er hensynsløs overfor alle der har haft noget at gøre med kidnapningen :D
6/6 stjerner fra min side
#13 filmz-sparrowed 19 år siden
#14 dfms 19 år siden
#15 Kiksmann 19 år siden
#16 filmz-DocDoom 16 år siden
I sagens natur er det vigtigt for kidnappernes leder "The Voice", at hans sande identitet ikke bliver afsløret.
Alligevel sværger han at dræbe den kidnappede, fordi hans egen nevø blev skudt ved den fejlslagne pengeoverdragelse.
IMO virker det ret debilt, at han afslører, at hans nevø ligger på lighuset. Det skulle da ikke kræve meget politiarbejde at finde ud af, hvem onklen er, når man først har fundet ud af den døde nevøs identitet. Et billede af den dødes ansigt i aviserne skulle nok give nogle henvendelser (hvis da ikke at politiet allerede kendte den dødes identitet).
Endnu mere debilt virker det, at hverken de "gode" politifolk eller vor helt forfølger dette spor.
#17 HonoDelLoce 16 år siden
Faktisk tænkte jeg det samme, da jeg genså filmen for lidt over en uge siden..
Men jeg valgte bare at afskrive tanken ved at familiære forhold ikke er ordentligt registreret i de fattige områder derovre :D For det skulle ikke have lov at have indvirkning på en af de film, jeg bedst kan lide fra dette årtusinde :D
#18 filmz-DocDoom 16 år siden
Hans glansrolle findes naturlivis i Training Day, hvor jeg første gang så han kunne spille andet end 'righteous nigga'. (Det gør han godt nok heller ikke i American Gangster, men der er hans rolle noget mere afdæmpet.)