For mine penge er budskabet i “Matrix” filmene så godt som forsvundet i virvaret af religiøse referencer og toptunet action. Tilbage står “Reloaded” og “Revolutions” som to udmærkede actionfilm, der dog ikke bryder normerne for genren på samme måde som det første kapitel gjorde. Værst af alt er, at de mange uforløste setups fra den første sequel ender med at trække ned på kvaliteten af den anden, og man må endnu engang ærgre sig over at Wachowski-brødrene ikke var i stand til at håndtere “Reloaded” anderledes. Eneste grund til at “Revolutions” alligevel slipper afsted med fire kameraer skyldes for det første, at dens actionsekvenser er så forbandet underholdende og for det andet, at den har den grundlæggende forhistorie fra både “The Matrix” og “Matrix Reloaded” i ryggen. Det er med til at hæve det mangelfulde plot i “Revolutions” op på et lidt højere niveau, hvorved summen bliver mere interessant end de respektive enkeltdele. Det er uden tvivl “The Matrix” der trækker langt de fleste point hjem i ovenstående regnestykke, og den originale film vil også fremover stå som noget helt unikt indenfor den moderne actiongenre.

Klik her for at læse meget mere om hele Matrix-trilogien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmz-rasmusu 20 år siden

trist at man formår at lave en så dårlig film til at afslutte matrix trilogien :(
Gravatar

#82 filmz-Funkymonkey 20 år siden

Trist af folk stadig tuder over det
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#83 inflector 20 år siden

#82 hvad snakker du om?
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#84 filmz-Funkymonkey 20 år siden

Indlæg #81, jeg er bare begyndt at blive træt af disse trolde/nye brugere der river op i gamle tråde og vi har fået cementeret 5000 gange at der er rigtigt mange biografgængere der er utilfredse med 2'eren og 3'eren, men derfor kan jeg ikke se at de skal poste det ved enhver mulighed der viser sig, jeg oplever det også en gang i mellem på IRC at man bare nævner disse 2 film og straks er der et par stykker der lige skal pensle ud hvor meget de hader filmene, selvom det egentlig bare var som en sidereference ti noget andet man var igang med at sige. Fint nok at nogen finder dem dårlige, men nogen gange virker det sgu som om at der eksisterer nogle individer der vil vise hvor god smag de har ved at sige de hader den og elsker dette
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#85 evermind 20 år siden

ARGH! Filmen, der aflivede min appetit på Matrix-universet...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#86 evermind 20 år siden

#84: Jeg ved godt, der sikkert er sagt meget lignende ovenfor, men jeg har ikke læst alle de andre posts igennem.

"Fint nok at nogen finder dem dårlige, men nogen gange virker det sgu som om at der eksisterer nogle individer der vil vise hvor god smag de har ved at sige de hader den og elsker dette"

- jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvad du mener, hvilket måske fremgår af mine indlæg i diskussionen om "The League of Extraordinary Gentlemen" (som jeg, modsat de fleste, godt kunne lide, men jeg synes stadig "Matrix 3" er en dårlig film... det kan folk jo så undre sig over, som de vil! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: